[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 8.6

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Ze względu na swoje przeznaczenie ciężarówka otrzymała również belkę świetlną, lampy sygnalizacyjne oraz urządzenie akustyczne. Zamocowana na dachu kabiny belka świetlna Haztec Corner SL – o wysokości 57 mm bez podstawy i długości w przedziale 1760 mm – uzyskała homologację R65. Ma 4 narożne (po 2 na każdą stronę) i 4 frontalne moduły LED, 8 trybów świecenia, 2 poziomy jasności (dzień/noc), podświetlany biały panel z napisem STRAŻ oraz pełne zabezpieczenie przez uszkodzeniami zewnętrznymi w postaci siatki lub orurowania. Lampy sygnalizacyjne PowerLight 12 LED są niebieskie, w liczbie czterech: dwie z tyłu oraz dwie z przodu na wysokości lusterka wstecznego samochodu osobowego. Urządzenie akustyczne to z kolei wzmacniacz sygnałowy Eurosmart PL, zamontowany w komorze silnika lub na pasie przednim auta. Jego najważniejszymi wyznacznikami są: pełen zakres obsługi z panelu sterownika na przewodzie elastycznym, moc wyjściowa 200 W, 4 rodzaje modulacji + air horn, zmiana modulacji poprzez klakson pojazdu, mikrofon do podawania komunikatów, 3 wbudowane wyjścia sterowania światłami, wbudowany bezpiecznik, wbudowany interlock świateł – uruchomienie sygnałów dźwiękowych pociąga za sobą automatyczne uruchomienie lamp uprzywilejowania, tryby dzień/noc, chłodzenie za pomocą wentylatora, radio Re-Broadcast (RRB) z możliwością przekazywania komunikatów z radiotelefonu na głośnik zewnętrzny, głośnik 200 W, 2 neodymowe drivery oraz impedancja zgodna z impedancją wzmacniacza sygnałowego.

Ze względu na możliwość prowadzenia akcji po zmroku lub w warunkach słabej widoczności wyposażenie zawiera jeszcze oświetlenie pola pracy. Tworzy je 7 lamp, po 3 na jednej stronie (lewa, prawa) oraz 1 z tyłu (typu LED). Oświetlają one pole pracy wokół samochodu, zapewniając oświetlenie w warunkach słabej widoczności minimum 5 luksów w odległości 1 m od pojazdu na poziomie podłoża. Oświetlenie to oraz tylną falę świetlną uruchamia się w kabinie kierowcy i z przedziału autopompy z możliwością wyboru strony oświetlenia. Do tego dochodzą reflektor pogorzeliskowy – tzw. szperacz z przodu po prawej lub lewej stronie – oraz maszt oświetleniowy Svep Polska. Maszt ten, o wysokości po rozłożeniu około 5 m, jest wysuwany pneumatycznie i sterowany z panelu sterowniczego. Zaopatrzono go w lampy 2x180 W LED 30.000 lm oraz zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatorów.

REKLAMA

Poza tym wyposażenie zawiera gniazdo do ładowania akumulatorów z ładowarką – tzw. system szybkiego wyjazdu Combo (prąd + powietrze). Obejmuje on gniazdo wejściowe 230V AC/30A, 9,65 bar, automatycznie wypinające wtyczkę (1+N+E) w momencie włączenia rozrusznika, z przewodem długości 5 m w zestawie. Po wypięciu wtyczki gniazdo chroni szczelna klapka. Zastosowano także zabezpieczenie przed iskrzeniem (przed wyrzuceniem gniazda odcinany jest przepływ prądu na stykach), zgodne z europejską normą IEC 60309, o klasie szczelności IP64, maksymalnym ciśnieniu 9,65 bar (150 PSI) oraz napięciu wejściowym/wyjściowym ~230VAC. Natomiast akumulator CTEK XT.14000 24V wyróżniają kompaktowe rozmiary, co oznacza łatwy montaż na pojeździe, krótki czas ładowania oraz brak możliwości przeładowania.

Wyposażenie elektryczne uzupełnia agregat prądotwórczy Endress z AVR-em i stabilizacją napięcia: typ ESE 6000 BS – 5 kW 230 V lub typ ESE 6000 DBS – 5 kW 400V/230 V.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij