[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 8.7

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Innymi pozycjami, jakie znalazły się na stanie, są kamera cofania, wciągarka i przednia osłona rurowa. Kamera cofania, z osłoną minimalizującą możliwość uszkodzeń mechanicznych, uaktywnia się automatycznie w momencie wrzucenia biegu wstecznego. Została umiejscowiona z tyłu nad żaluzją i przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych. Obraz z niej jest przekazywany na 7-calowy monitor w kabinie, służący również jako nawigacja samochodowa. Wciągarkę – typ PowerWinch PW20000 zamontowano z przodu, na podstawie – specjalnej płycie ze stali cynkowanej, umożliwiającej wykorzystanie głównego zaczepu holowniczego. Sterowanie nią odbywa się z pilota na przewodzie lub radiowo, a cechują ją siła uciągu 9000 kg, długość liny minimum 25 m oraz zblocze podwajające siłę uciągu. Listę bazowo dostępnych pozycji opcyjnych zamyka przednie orurowanie z grubościennej rury ocynkowanej, z dodatkową możliwością instalacji oświetlenia dalekosiężnego w postaci czterech halogenów.

REKLAMA

Kamaz 43265 4x4 (B1629) z zabudową ratowniczo-gaśniczą z Zamet Głowno otrzymał Certyfikat CNBOP. Sam pojazd, jego konstrukcja oraz wyposażenie zabudowy spełniają bowiem „Wymagania szczegółowe dla średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego (GBA) KG PSP” – CNBOP – czerwiec 2002. Ich kolorystyka prezentuje się następująco: elementy podwozia – czarne lub ciemno szare, błotniki przednie, tylne i zderzaki – białe, kabina, nadwozie – RAL 3000, żaluzje skrytek w kolorze naturalnego aluminium. Pod względem użytkowym w pierwszym rzędzie stanowią zaś one propozycję dla jednostek ochotniczych, zazwyczaj operujących na terenach wiejskich, leśnych, górzystych i górskich. Sprawdzą się głównie tam, gdzie wymagane są połączenie terenowej trakcji, relatywnie dużych samodzielnych zdolności bojowych oraz możliwości przewozu zastępu strażaków. Idealnie nadadzą się zatem m.in. do gaszenia pożarów lasów, pastwisk, torfowisk, pól i zagród. Z powodzeniem mogą też, ze względu na relatywnie znaczne możliwości bojowe, uczestniczyć w gaszeniu mieszkań w miastach oraz obiektów przemysłowych. W efekcie są to niezwykle uniwersalne i elastyczne narzędzia do różnorakich zastosowań ratowniczo-gaśniczych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij