[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

IFRE Cz. 9

W dniach od 7 do 9 czerwca w Kielcach odbyły się II Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych IFRE-EXPO. Chociaż organizatorzy dwoili się i troili, by wyglądały one na dość wartościową imprezę, ale słabego uczestnictwa ze strony przynajmniej część z najważniejszych u nas w tej branży graczy ukryć się zwyczajnie nie dało. Zabrakło m.in. Magirusa – FIRE-MAX, Steo-Rosenbauera i STOLARCZYK Technologia Pożarnicza. Ci zaś, co przybyli, jak Szczęśniak PS, PS Bocar, WISS Wawrzaszek, Moto Truck Leszek Chmiel, Kamaz Polska przeważnie urządzili swoje ekspozycje w bardzo oszczędny sposób. Mimo tego nie zabrało na wystawie co najmniej kilkunastu ciekawych pojazdów. Oto najbardziej interesujące z nich.

Fot. Jarosław Brach

Średni uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy MAN TGM 13.290 4X4 BL z bliźniaczym ogumieniem na osi tylnej

Za pojazdową podstawę służy tu uterenowione – ze względu na bliźniacze ogumienie na osi tylnej – podwozie MAN typ 13.290 4x4 BL, o dopuszczalnej technicznie masie całkowitej 13000/15500 kg. Ma ono mieszane zawieszenie – z przodu mechaniczne, z tyłu pneumatyczne. Napędza je 6-cylindrowy, rzędowy silnik z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego, spełniający normę czystości spalin Euro 6 i w zamontowanym tu nastawie uzyskujący moc maksymalną 213 kW/290 KM. Wydłużona, załogowa, czterodrzwiowa kabina mieści wewnątrz 6 osób w układzie 1+1+4.

Zabudowa powstała z materiałów odpornych na korozję - stali nierdzewna oraz kompozytu. Boczne skrytki sprzętowe w liczbie sześciu – po trzy na każdą stronę – oraz tylna skrytka przedziału autopompy (układ skrytek 7 – 3+3+1) zamykane są wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi z zabezpieczeniem rurowym. We wnętrzu podesty i półki da się regulować na żądaną wysokość, z kolei oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne zrobiono w technologii LED.

REKLAMA

Autopompa HMT – model 24/10-4/40 – legitymuje się wydajnością 2960 l/min przy ciśnieniu 8 barów i 470 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Dozownik środka pianotwórczego może być ręczny lub automatyczny. Zbiorniki na środki gaśnicze wykonano z materiału kompozytowego. Ich pojemności określono na: wodę – 3000 bądź 3500 litrów, środek pianotwórczy – 10% pojemności zbiornika wody, czyli odpowiednio 300 albo 350 litrów. W skład układu wodno-pianowego wchodzą jeszcze m.in.: działko wodno-pianowe DWP 16 Moto-Truck, sterowane ręcznie i elektrycznie szybkie natarcie wodno-pianowe z wężem o długości 60 m oraz cztery zraszacze – dwa z przodu i dwa z boku auta. Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in.: pneumatycznie wysuwany teleskopowy maszt oświetleniowy z lampami typu LED 2x216 W, IP 67, z automatycznym złożeniem do pozycji transportowej i sterowaniem pilotem przewodowym lub zdalnie (opcja), niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy oraz falę świetlną. Wyposażenie dodatkowe zawiera natomiast m.in.: wyciągarkę elektryczną, osłonę wyciągarki, taran, czujniki cofania, kamerę cofania, wysuwane szuflady, obrotowe podesty oraz sprzęt łączności radiowej.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij