[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

IVECO Bauma 2019

Analogicznie jak Scania włoski koncern pozostaje silnie zaangażowany w promowanie alternatyw paliwowych, przy czym w jego przypadku kwestia głównie odnosi się do gazu. Firma mocno stawia na to paliwo i jako jedyna w branży dysponują pełną gamą gazowych modeli, od lekkich dostawczych Daily do przeznaczonego do obsługi ruchu dalekodystansowego Stralisa. Teraz uważa zaś, gaz może stanowić ciekawe wyjście też w sektorach bardziej specjalizowanych, jak szosowa obsługa budownictwa czy działy komunalny oraz selektywnej zbiórki odpadów.

Fot. Bartosz Wojtowski

To właśnie przede wszystkim z myślą o nich na wystawie eksponowała więc szosowego gazowego Stralisa w wydaniu 3-osiowego podwozia o symbolu AD260S40Y/PS NP – Natural Power. Podwozie to ma układ napędowy 6x2, drugą oś napędzaną oraz tylną oś podnoszoną, z pojedynczym ogumieniem, wleczoną, skręcaną przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych dla poprawy manewrowości, w tym redukcji promienia skrętu. W przednim zawieszeniu mechanicznym wprowadzono resory paraboliczne, tylnym poduszki powietrzne. Ze względu na przeznaczenie auta kabina jest krótka, dzienna, na krótkie trasy – typu AD – Active Day, zawieszona pneumatycznie oraz zaopatrzona w przedni zderzak stalowy. Źródło napędu stanowi silnik Cursor 9 NP Natural Power, spełniający normę czystości Euro 6 c i uzyskujący moc maksymalną 294 kW/400 KM w zakresie 1575 do 2000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 1700 Nm od 1200 do 1575 obr/min. Za przeniesienie napędu odpowiada 12-biegowa, zautomatyzowana skrzynia przekładniowa ZF EuroTronic 12AS1931TD. Zbiorniki gazu wyróżniają się całkowitą pojemnością 1050 litrów – 2x115+2x148 litrów – i są zamocowane po prawej i lewej stronie ramy podwozia.

Masa własna podwozia Stralis AD260S40Y/PS NP – Natural Power, przy rozstawie osi 4500 mm, równa 8455 kg, dopuszczalna masa całkowita 26000 kg, a dopuszczalna masa całkowita zestawu 44000 kg. W formie zabudowy samochód dostał dwustronną wywrotkę Cavime, uzupełnioną o zakabinowy żuraw.

REKLAMA

Zdaniem IVECO, Stralis NP 6x2 zasilany gazem ziemnym, z wywrotką i żurawiem stanowi dobre rozwiązanie w sektorze recyklingu, łącząc zalety wyjątkowo czystej i cichej pracy z ładownością oraz korzyściami płynącymi z ekwiwalentu oleju napędowego. Do tego poziom hałasu, wynoszący zaledwie 71 dB (test Piek Quiet Truck), jawi się jako zdecydowany atut podczas pracy w zakładach selektywnej zbiórki odpadów. Wszystko to wraz z wyjątkową zwrotnością, kompaktowymi gabarytami, dużą dopuszczalną masą całkowitą zestawu i niezłą ładownością podwozia sprawia, że wariant ten nadaje się także dla budownictwa i drogownictwa.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij