[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

IVECO Bauma 2019 Cz.2

Na targach Bauma 2019 IVECO na wspólnym stoisku FN817 wraz z CASE Construction Equipment prezentowało swoją szeroką ofertę dla branży budowlanej.

Fot. Jarosław Brach

Źródło napędu stanowi wyłącznie silnik Cursor 13 – 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 12,88 litra (średnica cylindra x skok tłoka – 135x150 mm), z chłodzeniem powietrza doładowującego i doładowaniem przez turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny (VGT). W HHD9 86.50 CE 8x6 Euro 6 zainstalowano go w średnim nastawie mocy, o mocy maksymalnej 368 kW/500 KM przy 1900 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 2300 Nm w zakresie od 970 do 1525 obr/min. Z silnikiem tym współpracuje 7-biegowa (7+1), w pełni automatyczna skrzynia przekładniowa Allison 4700 z przemiennikiem momentu obrotowego. Dwubiegowa skrzynia rozdzielcza może być ZF – seryjnie IVECO TC2200 lub opcjonalnie Steyr VG 2700. Obie występują z blokowanym pneumatycznie mechanizmem różnicowym, ale różnią się przełożeniami – IVECO TC2200 ma przełożenia – droga 1:1 – teren 1:1,6 i rozdziela przekazywany moment obrotowy w proporcji – przód 1, tył 2,2, podczas gdy Steyr VG2700 odpowiednio – droga 1:0,913, teren 1:1,407 i rozdziela przekazywany moment obrotowy w proporcji – przód 1, tył 2,6.

REKLAMA

Następnym zasadniczym wyróżnikiem tego samochodu są specjalne wzmocnione mosty napędowe i osie dostarczane przez Kessler. Mosty napędowe są dwustopniowe, o przełożeniu całkowitym 1:7,29, z redukcją w piastach kół i blokadami mechanizmów różnicowych, uzupełnionymi przez blokady międzymostowe. Przedni most ma nośność 11500 kg, druga kierowana oś nienapędzana też 11500 kg (dla osi przedniej i drugiej sumaryczny nacisk wynosi więc 23000 kg), natomiast tylny tandem 42000 kg (2x21000 kg). Dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, przy prędkości ograniczonej do 40 km/h, określono zatem na aż 65000 kg, a dopuszczalna masa całkowita zestawu może nawet przekraczać 250000 kg. Wszystkie osie zawieszono mechanicznie przy pomocy wzmocnionych resorów: z przodu – dla osi pierwszej i drugiej są to paraboliczne resory piórowe (cztery pióra 26x90 mm) z tulejami, uzupełnione o hydrauliczne amortyzatory teleskopowe i stabilizatory, z tyłu także paraboliczne resory piórowe (pięć piór 40x100 mm), uzupełnione o drążki stabilizatora dla obu osi. Na wszystkich kołach założono opony Pirelli RS22 o rozmiarze 14.00R20, z przodu pojedyncze, z tyłu podwójne. W opcji zarówno dla przodu jak i tyłu występują opony Michelin o rozmiarze 325/95R24. W pneumatycznym, dwuobwodowym systemie hamulcowym, z tylnym systemem duo-duplex, zastosowano wyłącznie – z przodu i z tyłu – hamulce tarczowe. Przednie hamulce tarczowe pozwalają na uzyskiwanie lepszego kąta skrętu oraz przyczyniają się do redukcji kosztów i czasu konserwacji. Na właściwą pracę układu hamulcowego wpływają również systemy ABS i EBL (Electronic Brake Limitation), ten drugi optymalizujący ciśnienie w układzie w zależności od obciążenia, w tym rozmieszczenia i typu przewożonego ładunku. Działanie zasadniczego układu hamulcowego wspomaga bądź zastępuje wzmocniony hamulec silnikowy IVECO Brake Turbo – IVECO SUPER ENGINE BRAKE o maksymalnej mocy hamowania aż 463 kW/621 KM.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij