[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

IVECO Bauma 2019 Cz.3

Na targach Bauma 2019 IVECO na wspólnym stoisku FN817 wraz z CASE Construction Equipment prezentowało swoją szeroką ofertę dla branży budowlanej.

Fot. Bartosz Wojtowski

Trzecia kluczowa cecha najnowszej wywrotki kopalnianej Astra to rama podwozia o tradycyjnym układzie drabinowym, tworzona przez płaskie równoległe podłużnice, o wymiarach 320x90x10 mm, ze stałym wzmocnieniem o wymiarach 298x76x6 mm. Podłużnice te, połączone z poprzeczkami za pomocą skręcania, zrobiono z wysokowytrzymałej stali, cechującej się dużą odpornością na skręcanie, rozciąganie i zginanie (granica plastyczności 530 N/mm², wytrzymałość na rozciąganie >700 N/mm²). Powyższe przekłada się na zagwarantowanie wysokiej stabilności w połączeniu z odpornością na najcięższe warunki eksploatacji.

Poza tym kabina samochodu jest krótka, dzienna, całkowicie wykonana z galwanizowanej stali, odchylana hydraulicznie o 60º, zawieszona mechanicznie przy pomocy sprężyn z amortyzatorami, uzupełnionych o stabilizator. Jest ona zapożyczona z ciężarówek IVECO – typ Hi-Land Active-Day, niemniej Astra w swoich zakładach w miejscowości Piacenza całkowicie ją wyposaża. Kabina ta jest również osadzona inaczej – wyżej niż kabiny typowych aut IVECO i dostaje całkowicie przeprojektowaną ścianę przednią z tworzywa. Na ścianie tej, po bokach dominują deflektory, zaś między nimi znajduje się pokaźnych rozmiarów przetłoczenie w kształcie litery U z odchylonymi na zewnątrz ramionami i wewnętrzną powierzchnią dla kontrastu pomalowaną na kolor czarny. Na przetłoczeniu tym umieszczono: u dołu cztery pionowe wloty powietrza, w tym skrajne z ukośnymi, odchylonymi na zewnątrz zewnętrznymi bocznymi ramionami, na górnych krańcach dwóch środkowych wlotów znak firmowy Astry, z kolei tuż pod szybą, na pochylonym do tyłu, przypominającym odwrócony trapez fragmencie napisaną dużymi literami nazwę firmy – ASTRA. Przy tym ta tworzywowa pokrywa pełni nie tylko funkcję stylizacyjno-wizualną, ale i praktyczną – otwiera się całkowicie, wraz z bocznymi deflektorami, co zapewnia szybki i łatwy dostęp do elementów wewnątrz wymagających obsługi. Ponadto przedni zderzak jest stalowy, trzyczęściowy, wzmocniony, z reflektorami chronionymi stalową siatką i zaczepem holowniczym, a do środka prowadzą trzy stopnie wejściowe, w tym najniższy uchylny, wahliwy. Generalnie kabina ta ma, nawet w porównaniu z kabiną nowego Trakkera, zdecydowanie agresywniejszy wygląd, czym jednocześnie podkreśla oryginalną tożsamość pojazdów sygnowanych logo Astry i powstających w zakładach w Piacenza.

REKLAMA

Pojemność stalowego zbiornika paliwa wynosi 300 litrów, natomiast przebudowany układ kierowniczy opiera się na bardzo wytrzymałych podzespołach mechanicznego układu wykonawczego, zbiornikach oleju o dużej pojemności oraz chłodzonym powietrzem orurowaniu. Ponadto kabina dostała osłonę ROPS/FOPS.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij