[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

IVECO Eurocargo dla Sił Zbrojnych RP Cz.2

W 2018 roku oprócz Jelcza na liście sprzedawców fabrycznie nowych ciężarówek klas tonażowych średniej i ciężkiej znaleźli się sami pośrednicy, jeśli kwestię rozpatruje się z punktu widzenia dostaw wyłącznie podwozi.

W układzie konstrukcyjnym lekko zmilitaryzowane przez Demarko IVECO typ Eurocargo ML120E28/P E 6C niczym szczególnym się nie wyróżnia. To zwyczajny współczesny drogowy środek przewozu klasy tonażowej średniej o poprawnej budowie, bez żadnych fajerwerków technicznych czy wybitnie innowacyjnych nowinek. Z drugiej jednak strony tego właśnie zazwyczaj poszukuje wojsko. Jego ramę podwozia o tradycyjnym układzie drabinowym tworzą podłużnice o przekroju w kształcie litery „C” i poprzeczki. Pojemność zbiornika paliwa – zamocowanego po prawej stronie – określono na 200 litrów. Jako elementy sprężyste w mechanicznym zawieszeniu przednim wprowadzono paraboliczne resory piórowe, uzupełnione przez hydrauliczne amortyzatory teleskopowe, z kolei zawieszenie osi tylnej bazuje na dwóch miechach pneumatycznych z elektronicznym sterowaniem wysokości zawieszenia (ECAS), do czego dochodzą dwa amortyzatory. Zgodnie z wymogami odbiorcy kabina jest 2-osobowa, długa – tzw. sypialna, z miejscami do spania, zaopatrzona m.in. w manualną klimatyzację. Napęd zapewnia silnik FPT Industrial S.p.A - typ TECTOR F4AFE611K*J. Cechują go układ 6 cylindrów w rzędzie, pojemność skokowa 6,728 litra, elektroniczny układ sterowania i kontroli EDC, elektronicznie sterowany wtrysk wysokociśnieniowy firmy Bosch – system wtrysku wysokociśnieniowego common rail (CR) o maksymalnym ciśnieniu wtrysku 1600 barów, turbosprężarka z zaworem upustowym, wałek rozrządu, stopień sprężania 17:1 i przygotowanie do zasilania paliwem o kodzie NATO – F54. Moc maksymalna wynosi 207 kW/280 KM przy 2500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 1000 Nm w zakresie od 1250 do 1950 obr/min. Od silnika napęd na tylny most z pojedynczą redukcją przenoszą: jednotarczowe, suche sprzęgło i 9-biegowa (9 biegów do jazdy do przodu plus bieg wsteczny), mechaniczna skrzynia przekładniowa ZF 9S 1110 TO. Zarówno z przodu, jak i z tyłu na obręczach 19,5” założono opony o rozmiarze 265/70R19,5, z przodu pojedyncze, z tyłu podwójne. Układ kierowniczy zawiera mechanizm kierowniczy z integralnym wspomaganiem hydraulicznym. W 24-voltowej instalacji elektrycznej (biegun „-” na masie) występują: bezobsługowe akumulatory 2x12 V o pojemności 170 Ah, alternator 27 V/ 90 A (2160 W – moc znamionowa 2,16 kW), rozrusznik sterowany kasetą EDC o mocy 4 kW, podgrzewacz rozruchowy Thermo 90 ST 24VD oraz gniazdo 15 pin - typ 24V/15p do podłączenia przyczepy. W pneumatycznym, dwuobwodowym układzie hamulcowym zamontowano wyłącznie hamulce tarczowe. Natomiast hamulec awaryjny jest mechaniczny, sterowany pneumatycznie, a hamulec postojowy – mechaniczny działający na tylne koła, sterowany ręcznie, uruchamiany pneumatycznie. Do tego dochodzą dodatkowe układy odpowiedzialne za wzrost bezpieczeństwa czynnego jazdy, przeważnie wymagane przez prawo – są to: układ automatycznego hamowania awaryjnego AEBS, system monitorowania ciśnienia opon TPMS, system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu LDWS i tradycyjne ABS + ASR + ESP.

Na tak skompletowanym podwoziu Demarko wykonało klasyczną zabudowę typu skrzyniowego z plandeką. Ma ona burty aluminiowe o wysokości 1100 mm, nadstawki burt o wysokości 400 mm oraz stelaż plandeki z profili stalowych. Zasadnicze parametry tej skrzyni ładunkowej prezentują się następująco: długość 5195 mm, szerokość 2550 mm, wysokość 1990 mm, wysokość burt 1100 mm, wysokość burt z nadstawkami 1500 mm i objętość 26 m³. Z kolei podstawowe masy i wymiary IVECO typ Eurocargo ML120E28/P E 6C to: masa własna 7041 kg, ładowność 4800 kg, dopuszczalna masa całkowita 11990 kg, dopuszczalne obciążenie osi przedniej 4480 kg, dopuszczalne obciążenie osi tylnej 8480 kg, dopuszczalna masa holowanej przyczepy –

REKLAMA

bez hamulca 750 kg, z hamulcem 14010 kg oraz długość 7889 mm, szerokość 2550 mm, wysokość 3205 mm, rozstaw osi 4185 mm, rozstaw kół przednich 1923 mm, rozstaw kół tylnych 1748 mm, zwis przedni 1362 mm, zwis tylny 2348 mm, kąt natarcia 15,3º, kat zejścia 11,8º, kąt rampowy 160,6º. Poza tym najmniejsza średnica zawracania w prawo/lewo wynosi 14,72 m, prędkość maksymalna 90 km/h, a minimalny prześwit 181 mm.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij