[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


IVECO, FPT Industrial i Nikola Corporation przedstawiają Nikola TRE Cz.2

W dniach 2-3 grudnia podczas pokazu w Turynie IVECO i Nikola – w zaledwie trzy miesiące po ogłoszeniu strategicznego partnerstwa – zaprezentowali makietę swojego pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu akumulatorowego (BEV), przeznaczonego na rynki europejskie i nazwanego Nikola TRE.

Akumulator elektryczny Nikola TRE: transport regionalny o zerowej emisji

Pojazd prezentowany na imprezie jest makietą ciągnika Nikola TRE 4x2 do realizacji regionalnych zadań przewozowych, o zasięgu do 400 km i osiągach dynamicznych równych lub lepszych niż odpowiednik z silnikiem wysokoprężnym. Otrzyma modułowy system akumulatorów o łącznej pojemności do 720 kWh, który można dostosować do zadań wykonywanych przez różnych klientów. Elektryczny układ napędowy zapewni ciągłą moc wyjściową 480 kW przy maksymalnym momencie obrotowym 1800 Nm. Ponadto europejska Nikola TRE będzie dostępna jako 2- i 3-osiowe podwozia o dopuszczalnej masie całkowitej od 18 do 26 ton, przeznaczone do dystrybucji miejskiej i oraz podmiejskiej – gminnej.

Zastrzeżony system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji

Nikola TRE będzie zawierać nowy system informacyjno-rozrywkowy oparty na zastrzeżonym systemie operacyjnym Nikola, integrującym funkcje informacyjno-rozrywkowe i nawigacyjne, a także elementy sterujące większością funkcji pojazdu. Funkcje systemu obejmują klimatyzację, regulację lusterek, regulację wysokości zawieszenia, system kamer 360 stopni, nawigację, system audio Bluetooth oraz kompleksowe ustawienia samochodu i diagnostykę prowadzoną przez jego administratora. Do tego auto wykorzystuje technologię Bluetooth o niskim zużyciu energii, aby stworzyć bezpieczne połączenie między sobą a urządzeniem mobilnym klienta, tworząc możliwość obsługi wszystkich pokładowych media przez konieczności użycia w tym celu rąk – pozwala zatem na zachowanie wówczas wolnych dłoni. Umożliwia również odblokowanie inteligentnego systemu zdalnego otwierania ciężarówki, gdy kierowca zbliża się do niej. System może nawet dostosować do indywidualnych preferencji kierowcy ustawienia takie, jak wysokość podwozia w trakcie jazdy i temperatura na pokładzie zabezpieczana przez system klimatu,.

REKLAMA

Most – przejście do zasilanych ogniwami paliwowymi ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej.

IVECO, FPT Industrial i Nikola przyjęły podejście modułowe, rozwijając swoją ofertę elektryczną na rynek europejski, należący do wyjątkowych w branży. Ogniwo paliwowe Nikola będzie punktem wyjścia do zaprojektowania akumulatora elektrycznego, dzięki czemu pojazd elektryczny z akumulatorem Nikola TRE (BEV) można przekształcić w wariant z technologią ogniw paliwowych. Dzięki takiemu podejściu partnerzy biorą pod uwagę długą perspektywę, w swojej ofercie wprowadzając obecnie obie technologie do realizacji BEV i w ciągu najbliższych kilku lat płynnie przechodząc do odmiany z ogniwami paliwowymi (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle). Takie podejście umożliwia także partnerom wprowadzenie Nikola TRE na wystawie IAA 2020 i Nikola World 2020, dostarczając klientom pierwsze egzemplarze w 2021 roku. Natomiast FCEV będzie dostępny dla odbiorców do 2023 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA