[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

IVECO - IAA 2018 Cz.2

Ogółem na stoisku IVECO stało 18 pojazdów bez tradycyjnego napędu wysokoprężnego, podkreślających stosunek IVECO do zrównoważonego transportu.

Fot. Jarosław Brach

W segmencie miejskich przewozów publicznych firma pokazała dwa podejścia do realizacji idei mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju przyjętej przez marki CNH Industrial. Francuski Heuliez Bus – jeden z pionierów technologii elektrycznej, czołowy dostawca taboru na potrzeby transportu miejskiego we Francji oraz jeden z liderów napędów hybrydowych w Europie kontynentalnej – postawił na zaawansowaną technologię akumulatorową. Zaprezentował 12-metrową wersję dwudrzwiowego modelu elektrycznego GX ELEC z serii GX, przeznaczoną do systemów szybkiej komunikacji autobusowej BRT. Wysoka pojemność akumulatora zapewnia wydłużony zasięg na jednym ładowaniu. Dostępna jest też odmiana przegubowa, 18-metrowa, mogąca być wyposażona w akumulator o wysokiej mocy z funkcją szybkiego ładowania. Szeroka oferta Heuliez Bus obejmuje jeszcze narzędzia i usługi ułatwiające klientom wprowadzanie wariantów elektrycznych: symulację systemu elektromobilności pomagającą zidentyfikować optymalne rozwiązanie dopasowane do konkretnych potrzeb, wynajem akumulatorów, różne rodzaje modułowych i skalowalnych zestawów akumulatorowych, ładowarki dostarczane przez czołowych europejskich producentów oraz zdalne zarządzanie danymi i proaktywne usługi w zakresie przeglądów i utrzymania.

IVECO Bus zdecydowało się z kolei stosować możliwie jak najmniejsze akumulatory, czego przykład stanowi technologia In-Motion-Charging („ładowanie w ruchu") w nowym elektrycznym typie Crealis. Pojazd czerpie energię z sieci trakcyjnej rozpiętej nad jezdnią, ale otrzymał również mały pokładowy akumulator. Dzięki temu ten premierowy trolejbus może obsługiwać trasy częściowo pozbawione sieci trakcyjnej, co znacznie ogranicza złożoność i koszty takiej propozycji transportowej oraz eliminuje przestoje w celu ładowania. Przełomowa technologia Crealis In-Motion-Charging została uhonorowana nagrodą za innowacyjność – Innovation Award – w kategorii Move Green Energy-Environment – na wystawie Paris Salon du Transport Public 2018. Do tego pojazd wygrał nagrodę dla Zrównoważonego Autobusu Roku 2019 – Sustainable Bus of the Year 2019 – w kategorii miejskiej (Urban) na Europejskiej Wystawie Mobilności 2018 (the European 2018 Mobility Exhibition) w Paryżu.

REKLAMA

Kolejnym projektem koncernu w segmencie miejskiego transportu pasażerskiego jest bezemisyjny Daily Electric Minibus, wraz ze swoim dostawczym odpowiednikiem Daily Electric stanowiący dobre wyjście w zakresie przewozu osób i ładunków w intensywnym – natężonym ruchu w centrum dużego miasta, przy bardzo dużym zatłoczeniu oraz często dokonywanych operacjach start-stop. Warto tu podkreślić, że Daily Electric należy do rodziny Daily Blue Power nagrodzonej tytułem „Międzynarodowego Furgonu Roku 2018".

Ofertę IVECO Bus dla sektora pasażerskiego zamyka przeznaczony dla publicznej komunikacji podmiejskiej niskowejściowy Crossway Low Entry. Ten napędzany gazem ziemnym typ Natural Power otrzymał tytuł „Ekologiczny Autobus Roku 2018" oraz wyróżnia się specyficzną konstrukcją ze zbiornikami gazu ziemnego zintegrowanymi z dachem. Jego zasięg wynosi do 600 km, a silnik Cursor 9 Natural Power zapewnia bardzo dobre osiągi przy niskiej emisji.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij