REKLAMA

IVECO - IAA 2018 Cz.3

Dla sektora transportu miejskiego i podmiejskiego IVECO wystawiało pięć wersji Daily Hi-Matic Natural Power – pierwszego lekkiego auta dostawczego napędzanego silnikiem zasilanym CNG – w tym przypadku 3-litrowym – i wyposażonego w 8-biegową przekładnię automatyczną Hi-Matic

Jarosław Brach
Fot. Jarosław Brach

Cztery z przedstawianych Daily dostały właśnie tę skrzynię, a uzupełniał je minibus Daily Electric Minibus. Dzięki szerokim możliwościom konfiguracji, odmiany z tej rodziny sprawdzają się w wielu zadaniach transportowych, uwalniając użytkujących je przedsiębiorców od ograniczeń wynikających z coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin i hałasu.

Poza tym modele Daily na stoisku potwierdzały niezwykle szeroką gamę misji, jakie może realizować rodzina Daily Blue Power. Były to: podwozie z kabiną zaopatrzone w nadwozie chłodnicze Lecapitaine, przeznaczone dla floty na wynajem Le Petit Forestier – europejskiego lidera w wynajmie aut chłodniczych, 7-tonowe podwozie z kabiną oraz platformą Junge i zabudową plandekową, podwozie z kabiną wyposażone w żuraw Fassi i przyczepę wywrotkę Maxicargo dla Ville de Paris, van zaopatrzony w nadwozie tzw. głębokiego chłodzenia – mrożenia w specjalnym, limitowanym malowaniu z okazji 40-lecia szeregu Daily (40th Anniversary Limited Edition) oraz van dostosowany do dostaw paczek – dostaw kurierskich z nadwoziem Spier i personalizującym wzornictwem wykonanym przez Garage Italia Custom dla uczczenia rocznicy Daily. Z tej grupy najciekawsze były egzemplarze z zabudowami Fassi-Maxicargo i dla Petit Forestier.

REKLAMA

Daily Blue Power NP to konstrukcja ze zbiornikami na gaz ziemny i żurawiem zainstalowanym na pojeździe oraz przyczepą wywrotką, maksymalizująca ładowność do 2300 kg. Tym samym ustanawia nowy rekord ładowności w segmencie wariantów o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg. Auto to otrzymało 3-litrowy silnik F1C, osiągający maksymalnie – moc 136 KM i moment obrotowy 350 Nm. Zbiorniki na gaz umieszczono tak, by nie wpływały negatywnie na ładowność oraz możliwość rozlokowania składowych zabudowy. Ten niezwykle cichy środek miejskiego transportu zapewnia z jednej strony solidność, wydajność i niezawodność, od dawna charakterystyczne dla linii Daily, z drugiej najwyższy komfort i oszczędność paliwa, wysokie w tej klasie właściwości jezdne oraz wszelkie korzyści dla środowiska wynikające z technologii gazu ziemnego. Zamontowany zakabinowy żuraw hydrauliczny Fassi wyróżnia się maksymalnym momentem siły udźwigu 3 tm. Hak holowniczy umieszczony pośrodku podwozia zapewnia bardzo krótki sprzęg przyczepy. Funkcje bezpieczeństwa obejmują rozwiązanie zapobiegające kołysaniu przyczepy i zapewniające dobrą stabilność na drodze oraz wydajny bezwładnościowy (najazdowy) układ hamulcowy – automatycznego hamowania najazdowego.

Firma Maxicargo zyskała reputację dzięki opracowywaniu i produkcji niezwykle nowatorskich – innowacyjnych i o wysokiej jakości – przyczep, umożliwiających nabywcom spełnienie wymagań prawnych dotyczących ładowności. O tej innowacyjności świadczy m.in. fakt zarejestrowania 10 patentów europejskich na produkt Maxicargo.

Daily Blue Power NP wyposażony w przyczepę Maxicargo jest przeznaczony dla floty
Ville de Paris.

Drugim z ciekawych gazowych towarowych Daily pokazywanych na IAA był Blue Power NP Hi-Matic z nadwoziem chłodniczym, powstały dla podmiotu trudniącego się wynajmem – Petit Forestier. Jest to podwozie z kabiną, po raz pierwszy zaopatrzone w 3-litrowy silnik gazowy na sprężony gaz ziemny CNG, o maksymalnych – mocy 136 KM i momencie obrotowym 350 Nm oraz 8-biegową automatyczną skrzynię przekładniową, co dodatkowo podnosi komfort prowadzenia, szczególnie w natężonym ruchu miejskim. Nadwozie chłodnicze opracował zaś Lecapitaine, a dostało ono agregat z silnikiem elektrycznym Carrier Pulsor, zasilany od gazowego silnika samochodu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA