REKLAMA

IVECO Stralis NP 460 HP CNG zasilane biometanem we włoskiej flocie Lidl Cz.2

Nowa zielona flota firmy Lidl, zaprezentowana w jej centrum logistycznym w Somaglii (Lombardia), posłuży do realizacji dostaw do punktów sprzedaży w północnych Włoszech. W przypadku wprowadzenia jako paliwa biometanu emisja CO2 ulega redukcji o 95%, a zasoby są wykorzystywane w obiegu zamkniętym.

Producent

Wybór ten był możliwy dzięki technologii opracowanej przez IVECO. Jak stwierdził Alessandro Oitana, kierownik ds. średnich i ciężkich linii biznesowych w tym koncernie, „IVECO zdało sobie sprawę, że droga do zrównoważonego transportu wymaga alternatywnych systemów trakcyjnych i ma sprostać coraz bardziej palącym wymaganiom w tym obszarze dzięki pojazdom zasilanym gazem ziemnym (sprężonym i skroplonym), obecnie będącym jedyną konkretną i natychmiast dostępną alternatywą dla zapewnienia zrównoważonego transportu. Prawdziwą alternatywą, już dziś będącą rzeczywistością, jest biometan, umożliwiający prawie całkowite ograniczenie emisji CO2, tworząc cnotę ekonomicznej i ekologicznej samowystarczalności; w rzeczywistości stanowi świetny przykład gospodarki o obiegu zamkniętym. Aby dotrzeć tam, gdzie jesteśmy dzisiaj, w IVECO pracujemy od wielu lat, osiągając punkt, w którym możemy zagwarantować bezpieczeństwo, infrastrukturę oraz zasięg. Świat się zmienia i zmienia się szybko, a przyszłość zdecydowanie przyniesie wprowadzenie nowych technologii. Jednak droga do osiągnięcia takich samych warunków pod względem poziomu ładowności, zasięgu, czasów napełniania oraz infrastruktury jest długa, dlatego uważamy, że jedynym obecnie dostępnym rozwiązaniem, które jest zarówno łatwo dostępne, jak i zrównoważone ekonomicznie, jest biometan we wszystkich postaciach CNG lub LNG”.
Mario Ambrogi, dyrektor wykonawczy LC3 Trasporti kontynuował, podkreślając, że: „Od momentu powstania LC3 maksymalną uwagę zwracaliśmy na innowacje technologiczne i technologie w sektorze produkcji ciężkich pojazdów transportu drogowego, co może sygnalizować rozpoczęcie nowej formy przewozów drogowych, charakteryzującej się szczególną uwagą zwracaną zarówno na problemy środowiskowe, jak i bezpieczeństwo czynne oraz pasywne. Tylko dzięki pierwszym pojazdom wprowadzonym przez IVECO w 2013 roku, innowacyjnym pojazdom zasilanym LNG, oraz świadomości problemów środowiskowych wykazanych przez Lidla, LC3 było w stanie opracować własną metodę organizacji transportu do dziś, kiedy osiągnęliśmy kolejny ważny wynik, wybierając ciężarówki zasilane biometanem. Wciąż wiele do zrobienia pozostaje w odniesieniu do systemów produkcji biometanu, magazynowania, upłynniania i powszechnych systemów dystrybucji; ale w każdym razie LC3 potwierdza swoje zaangażowanie i zaufanie do biometanu, podobnie jak jego partnerzy IVECO, Lidl i Edison”.
Temat zrównoważonego rozwoju środowiska i ochrony zasobów to coś, co napędza Edison Energia. Jak stwierdził bowiem Davide Macor, dyrektor rynku biznesowego Edison „Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i dekarbonizacja transportu to niektóre z głównych celów Edison, zgodnie z celami europejskimi w sprawie zrównoważonego rozwoju. Dziś z dumą ogłaszamy kolejny krok naprzód w modelu dystrybucji masowej, dzięki odpowiedzialnemu i wspólnemu zaangażowaniu wszystkich operatorów w łańcuchu. Edison dostarcza teraz metan do ponad 200 stacji tankowania we Włoszech, jest członkiem GSE ds. biometanu i jest obecnie głównym operatorem posiadającym kwalifikacje do odbioru i dystrybucji tego paliwa. Ponadto Edison jest zaangażowany w tworzenie pierwszego łańcucha logistycznego, który integruje LNG w celu dalszego rozwoju zrównoważonej mobilności w transporcie ciężkim i morskim. Dzięki tym osiągnięciom wkład Edisona w dystrybucję zrównoważonej mobilności opiera się na pełnym zakresie usług, obejmujących energię elektryczną, metan i biometan, LNG, a wkrótce także mobilność BioLNG”
Pięć ciągników zasilanych biometanem będzie działać na sąsiednich obszarach wokół centrum logistycznego w Somaglii, jednej z dziesięciu platform logistycznych Lidl zlokalizowanych we Włoszech.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA