IVECO i Plus zakończyły wstępną fazę pilotażowego programu autonomicznej ciężarówki i są gotowe do testów na drogach publicznych w Europie

Faza pilotażowa przygotowuje grunt do produkcji ciężarówek półautonomicznych oraz w pełni autonomicznych

Iveco Producent

IVECO oraz Plus, jeden z liderów rewolucyjnych rozwiązań autonomicznej jazdy, ogłosiły zakończenie wstępnej fazy pilotażowego programu autonomicznego drogowego transportu ciężarowego, obejmującej głęboką integrację rozwiązań inżynierskich i testy na zamkniętym torze. Na tym etapie potwierdzono techniczną wykonalność projektu, możliwości samochodu IVECO S-WAY z systemem PlusDrive oraz jego gotowość do następnej ważnej fazy programu pilotażowego, czyli testów na drogach publicznych. W ten sposób IVECO i Plus przygotowują uruchomienie produkcji najpierw pojazdów półautonomicznych, a następnie także w pełni autonomicznych.

Marco Liccardo, Chief Technology & Digital Officer w Grupie Iveco, powiedział: „Nasz pilotażowy projekt realizowany wspólnie z Plus przyspiesza postępy w projektowaniu coraz bardziej zautomatyzowanej ciężarówki. Wykorzystując bogate doświadczenia IVECO w segmencie pojazdów użytkowych oraz pozycję Plus jako lidera technologii autonomicznej jazdy, rozwijamy nasze możliwości w zakresie opracowania, a następnie komercjalizacji nowej generacji innowacyjnych i bezpieczniejszych zrównoważonych rozwiązać transportowych. To fascynujący okres dla naszych firm, naszych klientów oraz całej branży ciężarowego transportu drogowego”.

Shawn Kerrigan, Co-Founder and COO Plus, dodał zaś „Nasza zdolność do bezpiecznego, opartego na współpracy oraz szybkiego przejścia z fazy wstępnej do testów na drogach publicznych jest możliwa dzięki znacznemu doświadczeniu Plus we wdrażaniu technologii autonomicznej jazdy u klientów i partnerów. W połączeniu z kompetencjami produkcyjnymi Grupy Iveco zapewnia to skuteczność naszemu partnerstwu. Nie możemy się już doczekać rozpoczęcia testów na drogach publicznych w całej Europie, które pozwolą nam zebrać doświadczenia w świecie rzeczywistym i przygotować się do uruchomienia produkcji”.

Pierwsze próby na drogach publicznych, z udziałem kierowców czuwających nad bezpieczeństwem, będą przeprowadzane w kliku krajach Europy, w tym w Austrii, Niemczech, Włoszech i Szwajcarii. Zróżnicowanie terenu i jego ukształtowania, pogoda oraz różne scenariusze jazdy pomogą w dalszym rozwijaniu możliwości i funkcji technologii autonomicznej jazdy Plus.

S-WAY wyposażony w technologię autonomicznej jazdy poziomu 4 opracowaną przez Plus został zaprezentowany na targach IAA Transportation.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA