[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

IVECO mocno stawia na gaz Cz.1

IVECO zawsze czyniło zrównoważony rozwój jedną ze swoich podstawowych wartości. Dzięki temu zobowiązaniu trwającemu prawie 25 lat, marka stała się liderem w drogowym transporcie niskoemisyjnym. Obecnie na europejskich drogach 7 na 10 ciężarówek bez silnika diesla pochodzi właśnie od włoskiego koncernu.

W zakresie dalszej proekologizacji rok 2019 przyniósł nowe wyzwanie, gdyż Unia Europejska wprowadziła wymóg redukcji emisji CO2 dla ciężarówek o około 30% i to w ciągu zaledwie 10 lat! Aby osiągnąć ten cel, firma wdraża strategiczne inicjatywy, takie jak niedawno ogłoszone wyłączne partnerstwo z Nikolą, do 2022 roku ukierunkowane na wprowadzenie na rynek ciężarówek zasilanych akumulatorami, z kolei do 2023 roku zasilanych ogniwami paliwowymi. Do tego dochodzi udział w projekcie H2 Haul, wspieranym przez Komisję Europejską i nastawionym na opracowanie elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi. Połowa aut objętych tym projektem – cztery ciągniki i dwa podwozia – od początku 2022 roku będzie jeździć po drogach południowej Francji.
W tym wyścigu z globalnym ociepleniem wszystkie dostępne zasoby muszą być dobrze wykorzystane. Same pojazdy elektryczne zasilane z akumulatorów i ogniw paliwowych bowiem nie wystarczą, aby zapewnić szybki postęp transformacji energetycznej w sektorze transportu drogowego. Dlatego w przypadku transportu drogowego ładunków przejście na bardziej proekologiczne źródła energii zostało osiągnięte prawie wyłącznie za pomocą odmian na gaz ziemny. W rezultacie po raz kolejny w tym roku 98,3% ciężarówek bez silnika wysokoprężnego zarejestrowanych w Europie jest zasilanych gazem ziemnym, a rejestracja takich ciężarówek zasilanych CNG i LNG do końca 2019 roku powinna osiągnąć poziom 6500 sztuk. Liczba ta okazuje się więc trzykrotnie większa niż w 2017 roku i zarazem oznacza wzrost aż o 90% w stosunku do ubiegłego – 2018 roku!

W związku z tym IVECO kontynuuje rozwój wersji zasilanych CNG oraz LNG i określonych jako gama Natural Power (NP). Tym bardziej, że dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom w zakresie gazu ziemnego jego wiedza przekłada się na naprawdę imponujące statystyki. Marka wyprodukowała dotąd mianowicie 50 000 silników na gaz ziemny i 35 000 pojazdów na to paliwo. Ten silny wzrost stał się możliwy dzięki kilku pozytywnym czynnikom. Są nimi:

REKLAMA
  • komercjalizacja nowych pojazdów o wysokich osiągach, takich jak Stralis NP460, który został natychmiastowym bestsellerem dla IVECO i ogólnie na rynku;
  • rozwój niezawodnej sieci dystrybucji CNG i LNG – sieć ta obejmuje obecnie ponad 630 punktów tankowania, już teraz dostępnych dla kierowców w całej Europie;
  • wreszcie większy poziom wsparcia w Niemczech i Polsce, czyli w dwóch głównych krajach w sferze towarowego transportu drogowego.

Ponadto w 2020 roku popyt na ciężarówki na gaz ziemny będzie nadal rósł w Europie dzięki uruchomieniu 200 nowych stacji NGV i rozwojowi – wzrostowi zapotrzebowania ze strony nowych sektorów, takich jak transport paliwa i innych ładunków niebezpiecznych oraz budownictwo i segment robót publicznych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij