REKLAMA

IVECO mocno stawia na gaz Cz.1

IVECO zawsze czyniło zrównoważony rozwój jedną ze swoich podstawowych wartości. Dzięki temu zobowiązaniu trwającemu prawie 25 lat, marka stała się liderem w drogowym transporcie niskoemisyjnym. Obecnie na europejskich drogach 7 na 10 ciężarówek bez silnika diesla pochodzi właśnie od włoskiego koncernu.

W zakresie dalszej proekologizacji rok 2019 przyniósł nowe wyzwanie, gdyż Unia Europejska wprowadziła wymóg redukcji emisji CO2 dla ciężarówek o około 30% i to w ciągu zaledwie 10 lat! Aby osiągnąć ten cel, firma wdraża strategiczne inicjatywy, takie jak niedawno ogłoszone wyłączne partnerstwo z Nikolą, do 2022 roku ukierunkowane na wprowadzenie na rynek ciężarówek zasilanych akumulatorami, z kolei do 2023 roku zasilanych ogniwami paliwowymi. Do tego dochodzi udział w projekcie H2 Haul, wspieranym przez Komisję Europejską i nastawionym na opracowanie elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi. Połowa aut objętych tym projektem – cztery ciągniki i dwa podwozia – od początku 2022 roku będzie jeździć po drogach południowej Francji.
W tym wyścigu z globalnym ociepleniem wszystkie dostępne zasoby muszą być dobrze wykorzystane. Same pojazdy elektryczne zasilane z akumulatorów i ogniw paliwowych bowiem nie wystarczą, aby zapewnić szybki postęp transformacji energetycznej w sektorze transportu drogowego. Dlatego w przypadku transportu drogowego ładunków przejście na bardziej proekologiczne źródła energii zostało osiągnięte prawie wyłącznie za pomocą odmian na gaz ziemny. W rezultacie po raz kolejny w tym roku 98,3% ciężarówek bez silnika wysokoprężnego zarejestrowanych w Europie jest zasilanych gazem ziemnym, a rejestracja takich ciężarówek zasilanych CNG i LNG do końca 2019 roku powinna osiągnąć poziom 6500 sztuk. Liczba ta okazuje się więc trzykrotnie większa niż w 2017 roku i zarazem oznacza wzrost aż o 90% w stosunku do ubiegłego – 2018 roku!

W związku z tym IVECO kontynuuje rozwój wersji zasilanych CNG oraz LNG i określonych jako gama Natural Power (NP). Tym bardziej, że dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom w zakresie gazu ziemnego jego wiedza przekłada się na naprawdę imponujące statystyki. Marka wyprodukowała dotąd mianowicie 50 000 silników na gaz ziemny i 35 000 pojazdów na to paliwo. Ten silny wzrost stał się możliwy dzięki kilku pozytywnym czynnikom. Są nimi:

REKLAMA
  • komercjalizacja nowych pojazdów o wysokich osiągach, takich jak Stralis NP460, który został natychmiastowym bestsellerem dla IVECO i ogólnie na rynku;
  • rozwój niezawodnej sieci dystrybucji CNG i LNG – sieć ta obejmuje obecnie ponad 630 punktów tankowania, już teraz dostępnych dla kierowców w całej Europie;
  • wreszcie większy poziom wsparcia w Niemczech i Polsce, czyli w dwóch głównych krajach w sferze towarowego transportu drogowego.

Ponadto w 2020 roku popyt na ciężarówki na gaz ziemny będzie nadal rósł w Europie dzięki uruchomieniu 200 nowych stacji NGV i rozwojowi – wzrostowi zapotrzebowania ze strony nowych sektorów, takich jak transport paliwa i innych ładunków niebezpiecznych oraz budownictwo i segment robót publicznych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA