REKLAMA

IVECO mocno stawia na gaz Cz.2

IVECO zawsze czyniło zrównoważony rozwój jedną ze swoich podstawowych wartości. Dzięki temu zobowiązaniu trwającemu prawie 25 lat, marka stała się liderem w drogowym transporcie niskoemisyjnym. Obecnie na europejskich drogach 7 na 10 ciężarówek bez silnika diesla pochodzi właśnie od włoskiego koncernu.

W takich realiach ze swojej strony IVECO opracowało rozwiązania dla zaspokojenia wysokiego poziomu popytu oczekiwanego od tych odbiorców:

REKLAMA
  • uniwersalny flagowy szosowy typoszereg S-WAY, o walorach eksploatacyjnych dodatkowo zwiększonych dzięki cichej pracy modeli NP;
  • do transportu paliwa i ładunków niebezpiecznych – 2-osiowy ciągnik S-WAY ADR, zaopatrzony w unikatową kombinację zbiorników LNG, zapewniającą wystarczająco dużo miejsca do zainstalowania dowolnego rodzaju sprężarki lub pompy i jednocześnie gwarantującą przodującą na rynku autonomię zasięgu;
  • dla sektora budowlanego odmiana CNG ciągnika X-WAY NP, zaprojektowana do wymagających wywrotek. Wyróżniają ją: długa kabina z dachem o normalnej wysokości, wzmocnione podwozie z podłużnicami o grubości 7,7 mm, duży prześwit, przestrzeń na zbiornik układu hydraulicznego między osiami oraz zbiorniki CNG o objętości 1052 litrów, największej na rynku, co przekłada się na powiększony zasięg. Taka ciężarówka jawi się jako idealne rozwiązanie dla projektów infrastrukturalnych zlokalizowanych na terenach niskoemisyjnych oraz do wszelkich innych projektów budowlanych wymagających niskiego śladu węglowego;
  • dwie betonomieszarki na 4-osiowych podwoziach X-WAY CNG. Jedna z nich zawiera specjalne elementy sterujące hydrauliką. Drugą wyposażono z kolei w silnik elektryczny. Jest to tzw. model hybrydowy z akumulatorami, które są ładowane podczas jazdy, co pozwala na stosowanie auta w strefach o bardzo niskiej emisji. Oba te samochody stanowią własność i są obsługiwane przez Perrenot. To kolejny przykład wyjątkowo udanej współpracy włoskiego koncernu z tym podmiotem, współpracy w sferze ekologicznej polegającej na wdrażaniu podejścia zdecydowanie wybiegającego w przyszłość.

Do tego dochodzi typowo dystrybucyjne Eurocargo CNG zaopatrzone w agregat chłodniczy Carrier Supra CNG. To rozwiązanie odniosło wielki sukces we Francji. Ta innowacja stanowi owoc wspólnego rozwoju IVECO i Carrier realizowanego we współdziałaniu z Perrenot, który trzy lata temu zamówił pierwszy prototyp do obsługi swojego klienta – sieci sklepów i marketów Carrefour.
Co więcej, S-WAY i X-WAY LNG wkrótce otrzymają zbiorniki Charts czwartej generacji, oznaczające szereg istotnych ulepszeń w postaci:

  • zaworów ustawionych promieniowo, aby zagwarantować lepszą ergonomię i bezbłędne napełnianie;
  • nowego, precyzyjnego wskaźnika paliwa;
  • zwiększonej o 10% pojemności w obniżonych ciągnikach, aby zwiększyć ich zasięg do 1300 km.

Oprócz gam tonażowych średniej i ciężkiej warianty gazowe pochodzą z gamy lekkiej Daily – Daily Natural Power. Ciekawe novum, powstałe pod kątem potrzeb konkretnych nabywców, stanowią w niej dwa wydania. Jedno to dwutemperaturowy model 3,5-tonowy, przygotowany dla grupy Casino. Ilustruje on konieczność ochrony środowiska podczas dostaw miejskich, napędzanych – przyspieszanych silnym rozwojem handlu elektronicznego/internetowego. Pierwotne zamówienie przez Casino 90 jednostek taboru tego rodzaju to dopiero początek zupełnie nowego opracowania Daily NP.
Drugie wydanie stanowi duży krok naprzód pod względem wszechstronności zakresu Daily. Dzięki pięciu zbiornikom pomocniczym zainstalowanym z tyłu kabiny zasięg 7-tonowego Daily NP 7 został podwojony! Teraz takim autem można pokonać do 600 km.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA