REKLAMA

IVECO z satysfakcją przyjmuje decyzję niemieckiej komisji parlamentarnej ds. transportu o przedłużeniu zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami

Karl Holmeier, członek niemieckiej komisji parlamentarnej ds. transportu i deputowany niemieckiego parlamentu, potwierdził plany wydłużenia nieodpłatnych przejazdów po autostradach dla samochodów ciężarowych. Jeżeli zgodnie z oczekiwaniami projekt zostanie zatwierdzony przez Niemiecki Parlament i Radę Federalną, do 31 grudnia 2023 roku pojazdy o masie powyżej 7,5 tony zasilane CNG i LNG będą zwolnione z opłat za przejazdy autostradami

Wydłużenie zwolnienia będzie korzystne dla przewoźników eksploatujących w swoich flotach auta IVECO Natural Power - zarówno na trasach wewnętrznych w Niemczech, jak i na międzynarodowych, z uwagi na centralne położenie tego kraju na przecięciu głównych europejskich korytarzy dalekobieżnych.

Zwolnienie z opłat za przejazdy autostradami dodatkowo obniży całkowity koszt posiadania i użytkowania samochodów IVECO Natural Power, podnosząc korzyści finansowe i poprawiając zwrot z inwestycji w takie pojazdy. Wraz z rozwojem sieci dystrybucji gazu ziemnego przyspieszy to przejście na czystą i znacznie cichszą technologię.

REKLAMA

Oczekuje się, że Niemiecki Parlament i Rada Federalna przedłużą do 31 grudnia 2023 roku obowiązywanie zwolnienia z opłat za przejazdy autostradami (MAUT) dla odmian o masie powyżej 7,5 tony zasilanych gazem ziemnym, wprowadzone po raz pierwszy 1 stycznia 2019 roku. Oznacza to, że IVECO Stralis NP, S-WAY NP i X-WAY NP zasilane gazem ziemnym będą mogły dalej pokonywać niemieckie autostrady bez wnoszenia opłat, co tym samym zwiększa korzyści finansowe dla użytkujacych je operatorów logistycznych i firm transportowych.

Thomas Hilse, prezes marki IVECO, powiedział: „IVECO z satysfakcją przyjmuje informację, że niemiecka komisja parlamentarna ds. transportu przedłożyła pod obrady Parlamentu nowy projekt przedłużenia obowiązywania zwolnienia samochodów ciężarowych zasilanych gazem ziemnym z opłat za przejazdy autostradami. Ostateczna decyzja, której spodziewamy się w czerwcu, będzie stanowiła wyraźne uznanie korzyści dla środowiska związanych z tą technologią na drodze do zeroemisyjności. Infrastruktura LNG nieustannie się rozwija, a liczba nowych stacji rośnie — kolejną otwarto niedawno w Berlinie Poczdamie. Wraz z rozszerzaniem się sieci dystrybucyjnej i istniejącymi dopłatami rządowymi wspierającymi to paliwo, wydłużenie zwolnienia będzie wyraźnym sygnałem dla naszych klientów, że przejście na transport zasilany LNG jest nieuniknione — a bio-metan umożliwi nawet zeroemisyjność”.

Nowy S-WAY NP przeznaczony na długie trasy w wersji zasilanej LNG to idealny model, umożliwiający skorzystanie z opisywanego wcześniej zwolnienia z opłat. To też jedna z kilku dostępnych dzisiaj propozycji tej klasy tonażowej, zaprojektowana specjalnie z myślą o transporcie na duże odległości i zarazem oferująca największy na rynku zasięg – do 1600 km. Generalnie wprowadzony na rynek w 2019 roku S-WAY bardzo szybko zdobył uznanie właścicieli przedsiębiorstw transportowych i kierowców.

Włoski koncern od ponad 20 lat jest pionierem technologii gazu ziemnego i obecnie oferuje pełną gamę wariantów zasilanych gazem ziemnym. Jego wysiłki wspiera także doświadczenie zdobyte przez sieć dealerów, obsługującą ponad 7000 sprzedanych dotąd w całej Europie pojazdów zasilanych LNG.

Obecnie sieć dystrybucji gazu ziemnego obejmuje już główne korytarze transportowe w Europie, a jej rozwój nabiera tempa. Liczba stacji LNG powinna wzrosnąć z 249 w 2019 roku do ponad 450 w 2022 roku. Ciężarówki pokonujące trasy przebiegające przez Niemcy nie tylko przynoszą korzyść finansową w związku ze zwolnieniem ich z opłat za przejazdy, ale również ich eksploatacja będzie niezwykle korzystna dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze. Szczególnie, że infrastruktura będzie dalej się rozwijać, ponieważ Rząd Federalny Niemiec skupia się na gazie ziemnym jako kluczowym elemencie strategii osiągnięcia celów klimatycznych.

Poza granicami Niemiec kolejny sygnał na rzecz przyjęcia technologii gazu ziemnego w transporcie pochodzi z Austrii, która wprowadziła odstępstwo dla ciężarówek zasilanych LNG od odcinkowego zakazu jazdy w Tyrolu. Tym bardziej, że zmiana zasad opodatkowania gazu ziemnego, która weszła w życie 1 stycznia 2020 roku, aktualnie klasyfikuje LNG jako substytut gazu, niepodlegający podatkowi od paliw kopalnych.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA