REKLAMA

Innowacyjna koncepcja pochylenia -pochylonego profilu w niestandardowej Scanii P 410

Przełomowa, dostosowana do potrzeb klienta ciężarówka Scania P 410 przeznaczona do wymiany oleju silnikowego dla turbin wiatrowych została zaprojektowana i przygotowana przez francuską firmę Maser Engineering. Ta 4-osiowa wersja charakteryzuje się wyjątkowym pochyleniem i skraca czas konserwacji o 400%.

Producent
Fot. Producent

Guillaume Allaire, Business Manager w Maser Engineering, wyjaśnia: "Chciałem opracować sprzęt, który byłby w stanie szybko i łatwo przeprowadzić wymianę oleju". Tak właśnie narodził się unikatowy, niestandardowy projekt, określany jako camber.

4-osiowy typ Scania P 410 z trzema osiami kierowanymi jest wyjątkowy nie tylko we Francji, ale nawet w Europie, a jego rewolucyjna koncepcja camber została nawet opatentowana. Dla budowy tego "szwajcarskiego scyzoryka" potrzebne były bowiem dwa lata badań i projektu: Scania ważąca 19 ton bez ładunku, w tym zbiornik o pojemności 12000 litrów podzielony na trzy przedziały (dla zużytych i nowych olejów), komora mechaniczna wyposażona w 600-litrowy zbiornik grzewczy, generator prądu i podwójny bęben na 120-metrowy wąż. Niemniej, jak mówi Allaire, "Dzięki tej ciężarówce wymiana oleju może być wykonana cztery razy szybciej. Produkty absolutnie nie mają kontaktu z powietrzem. Krótko mówiąc, operacje są bezpieczne, a ryzyko zanieczyszczenia jest ograniczone ".

REKLAMA

Maser Engineering ma nadzieję zyskać przyczółek na rynku francuskim dzięki tej nowej ciężarówce, powstałej zgodnie z zasadą szybkiego obiegu. Wszyscy zaangażowani, od Scanii po konstruktora i wykonawcę nadwozia, mają mianowicie swoją siedzibę w Pays de la Loire w zachodniej Francji. Są też zaangażowani w odnawialne źródła energii i ekologiczną energię, więc zrównoważone budownictwo stanowi dla nich sens. W tym kontekście szybka i pozytywna reakcja Scanii w zakresie dostawy wybitnie zindywidualizowanego podwozia, idealnie dopasowanego do potrzeb danej działalności, odegrała ogromne znaczenie dla Maser Engineering. Tym bardziej, że specjaliści szwedzkiego koncernu wykazali się wymaganą tu znaczną elastycznością i otwartością w podejściu.

Dostosowana Scania P 410

  • 19000 kg masy własnej;
  • zbiornik o pojemności 12000 litrów podzielony na trzy przedziały (dla zużytych i nowych olejów);
  • 600-litrowy zbiornik grzewczy;
  • pokładowy generator prądu;
  • podwójny bęben na 120-metrowy wąż.

Proces wymiany oleju turbiny wiatrowej:

  • tzw. linia zaczepowa podwójnego wciągnika: jeden wąż do odzyskiwania zużytego oleju, drugi do dostarczania nowego oleju. Rolka jest zainstalowana z tyłu. Wąż ma 120 metrów długości;
  • w gondoli zamocowanie węży do skrzyni biegów turbiny wiatrowej w celu rozpoczęcia wymiany oleju;
  • zbiór 500 litrów zużytego oleju w pierwszym zbiorniku o pojemności 6000 litrów;
  • ogrzewanie nowego oleju do temperatury 60°C w zbiorniku grzewczym, aby za pomocą pompy hydraulicznej można go było łatwo dostarczać do wysokości 80 metrów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA