REKLAMA

Innowacyjność w branży budowlanej dzięki nowemu Mercedes-Benz Arocs Cz.1

Nowy Arocs zapewnia:

  • realne oszczędności: zaawansowany Predictive Powertrain Control optymalizuje zużycie paliwa, szczególnie na trasach międzymiastowych;
  •  wzrost bezpieczeństwa – zawiera najnowszą generację systemów wspomagania, dostępną tylko w nim;
  • przyjazność dla użytkownika dzięki m.in. przełomowej funkcjonalności kokpitu multimedialnego;
  • stałe włączenie do sieci, a sieć zabezpiecza maksymalną dostępność;
  • szeroki wybór wersji docelowych – konfiguracje pasujące do każdego zastosowania.

Budowa wymaga praktycznego podejścia – to ciężka praca dla wytrzymałych pracowników i sprzętu

Mercedes-Benz Arocs posiada wszelkie cechy niezbędne do bycia dobrym partnerem w transporcie budowlanym: mocne silniki, zróżnicowane konfiguracje napędów i solidne podwozie dla zrównoważonego rozwoju. Do tego dochodzi cała gama możliwych do zainstalowania nadwozi. Tw rezultacie na rynku jest dostępny obszerny program, umożliwiający klientom projektowanie własnych rozwiązań transportowych dopasowanych do indywidualnych wymogów. Jednak dzisiaj transport budowlany wymaga czegoś więcej. Operacje to arcydzieła logistyczne, często realizowane w ekstremalnych warunkach, co oznacza konieczność wdrożenia najnowocześniejszej technologii. Dokładnie na te wyzwania ma właśnie odpowiadać nowy Arocs. Wyposażono go w najnowszą generację osiągnięć technologicznych, takich jak Predictive Powertrain Control (PPC), Sideguard Assist, Active Brake Assist i nowości rynkowe, takie jak MirrorCam i Multimedia Cockpit, nie wspominając o platformie łączności Truck Data Center (TDC). Tym samym Arocs wyznacza standardy wydajności, cyfryzacji, bezpieczeństwa i łączności.

REKLAMA

Innowacyjny i wydajny dzięki zaawansowanemu Predictive Powertrain Control

Arocs korzysta teraz z zaawansowanego tempomatu i kontroli skrzyni biegów Predictive Powertrain Control. W ten sposób PPC znalazło swoje zastosowanie również w ruchu międzymiastowym, a Arocs, często poruszający się po wiejskich drogach, zyskał teraz kolejne możliwości w zmniejszaniu zużycia paliwa. Oprócz systemu pozycjonowania opartego na GPS, nowa generacja PPC bazuje na cyfrowych mapach drogowych, zawierających dane dotyczące topografii, zakrętów, geometrii skrzyżowań i rond oraz znaków drogowych. W rezulatcie Arocs zawsze jest w stanie dobrać właściwy bieg i odpowiednią prędkość pod kątem optymalizacji zużycia paliwa, nie tylko podczas jazdy pod górę i w dół, ale i w trakcie poruszania się po krętych drogach między miastami i miasteczkami. To właśnie sprawia, że staje się tak oszczędny i komfortowy na drodze, jak to możliwe. Potwierdzili to nawet doświadczeni profesjonaliści, tacy jak kierowca Meichle + Mohr – Felix Amann. Miał on okazję testować nowego Arocsa na wiejskich drogach wokół Jeziora Bodeńskiego i jest zadowolony ze wsparcia nowego systemu. „Dzięki nowemu Predictive Powertrain Control mogę teraz jeździć bardziej komfortowo na drogach krajowych, korzystając z tempomatu”. Roland Maier, Fleet Manager w Meichle+Mohr, dodaje: „Nawet wysoko wykwalifikowany kierowca ze znakomitą znajomością trasy nie osiąga takich wskaźników zużycia paliwa w ruchu międzymiastowym, jak w przypadku nowego Arocsa z ulepszonym systemem Predictive Powertrain Control”. Na drodze Arocs zużywa nawet o pięć procent mniej paliwa w porównaniu z modelami bez inteligentnego tempomatu i kontroli skrzyni biegów. PPC jest teraz dostępny również dla wariantów tworzących ciężkie zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej do 120000 kg, odmian z napędem na wszystkie koła i wersji z hydraulicznym napędem pomocniczym – Hydraulic Auxiliary Drive (HAD) lub z turbosprzęgłem z retarderem (TRK) – z wyjątkiem betonomieszarek. W połączeniu z MirrorCam oszczędność paliwa staje się jeszcze większa dzięki zoptymalizowanej aerodynamice opływowych obudów kamer, umieszczonych po bokach na ramie dachowej kabiny. System ten zastępuje konwencjonalne lusterka główne i szerokokątne, a opcjonalnie obejmuje dwie kamery skierowane do tyłu, z których obrazy pojawiają się na dwóch dużych 15-calowych wyświetlaczach na słupku A w kabinie. Arocs jest pierwszym autem budowlanym wyposażonym w taki układ.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA