REKLAMA

Innowacyjność w branży budowlanej dzięki nowemu Mercedes-Benz Arocs Cz.2

Nowy Arocs zapewnia:

  • realne oszczędności: zaawansowany Predictive Powertrain Control optymalizuje zużycie paliwa, szczególnie na trasach międzymiastowych;
  •  wzrost bezpieczeństwa – zawiera najnowszą generację systemów wspomagania, dostępną tylko w nim;
  • przyjazność dla użytkownika dzięki m.in. przełomowej funkcjonalności kokpitu multimedialnego;
  • stałe włączenie do sieci, a sieć zabezpiecza maksymalną dostępność;
  • szeroki wybór wersji docelowych – konfiguracje pasujące do każdego zastosowania.

Maksymalne bezpieczeństwo dzięki MirrorCam i innowacyjnym systemom wspomagania

Zoptymalizowana aerodynamika to tylko jedna pozytywna cecha MirrorCam. Technologia kamer zapewnia też korzyści w sferze obsługi, a przede wszystkim bezpieczeństwa pojazdu. Powyższe ułatwia pracę kierowcom zarówno na uboczu, jak i poza nim, w ruchu dla dostawców budowlanych, z licznymi punktami rozładunku.
Jednocześnie brak lusterek znacznie poprawił widoczność we wszystkich kierunkach. Kierowca ma doskonałą widoczność nawet po przekątnej przed ciężarówką, pod kątem, który w innym przypadku zostałby zakryty przez obudowę lusterka. Z każdej perspektywy kamera pokazuje bowiem ten sam kompletny obraz. Do tego kierowca nie może już nieprawidłowo ustawić lusterka.
Ponadto MirrorCam zapewnia kierowcy szereg funkcji pomocniczych. Przykładowo wyświetlacz po wewnętrznej stronie zakrętu pokazuje obraz w taki sposób, że kierowca ma zawsze optymalny widok naczepy. Podczas manewrowania lub zmiany pasów, funkcja wyświetlania linii odległości na wyświetlaczu pomaga mu oszacować odległość do pojazdów jadących z tyłu. Felix Amann, kierowca Meichle+Mohr, mówi „Wyświetlacze na słupkach A są umieszczone w polu widzenia w sposób, który pozwala lepiej widzieć, co dzieje się wokół pojazdu. Po prostu z MirrorCam podróżujesz bezpieczniej!”.
MirrorCam współpracuje z asystentem Sideguard Assist. Ten system wspomagania może pomóc uniknąć wypadków po stronie pasażera, gdy auto skręca w prawo, gdyż może ostrzegać kierowcę zarówno wizualnie, jak i dźwiękowo, zanim dojdzie do zderzenia. Sideguard Assist w nowym Arocsie potrafi rozpoznać i ostrzegać o przeszkodach po prawej stronie pojazdu na całej jego długości. W tym celu oblicza kąt skrętu naczepy. Jeśli zainstalowano MirrorCam, ostrzeżenia Sideguard Assist są wyświetlane na prawym wyświetlaczu. Dzięki temu wszystkie istotne informacje są zebrane w jednym miejscu. Daimler Trucks jest obecnie jedynym producentem oferującym taki system wspomagania kierowcy w pełni zintegrowany z architekturą samochodu.
Od czerwca 2021 roku dla wielu wariantów modelowych Arocsa będzie dostępny kolejny system bezpieczeństwa: Active Sideguard Assist. Nowy system nie tylko ostrzega kierowcę o poruszaniu się rowerzystów lub pieszych po stronie pasażera, jak ma to miejsce w przypadku Sideguard Assist, lecz – jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia dźwiękowe – może także zainicjować automatyczne hamowanie przy prędkości skrętu 20 km/h, aż pojazd stanie. Active Sideguard Assist rozpoznaje potrzebę tej interwencji ze względu na kąt skrętu kierownicy i, w idealnym przypadku, zapobiega kolizji. Mercedes-Benz Trucks to pierwszy wytwórca ciężarówek na świecie, który wprowadził taki system z aktywną funkcją hamowania. W ten sposób przyczynia się do dalszego zmniejszenia liczby poważnych obrażeń, a nawet śmierci spowodowanych wypadkami podczas skręcania pojazdów.
Obecna piąta generacja aktywnego asystenta hamowania (ABA) również powinna przyczynić się do jeszcze większego bezpieczeństwa. System może teraz lepiej reagować na osoby poruszające się, przy prędkości auta do 50 km/h reagując na te osoby nie tylko hamowaniem częściowym, lecz pełnym hamowaniem automatycznym. Powyższe zachodzi wskutek połączenia systemu radarowego i kamerowego. Może to być korzystne dla bezpieczeństwa, głównie podczas jazdy w terenie zabudowanym. Niezależnie od tego, czy jest to pojazd nieruchomy, czy jadący z przodu, czy też niechroniony użytkownik drogi, taki jak rowerzysta lub pieszy: ABA 5 może pomóc uniknąć zderzenia tylnego. W razie potrzeby system bezpieczeństwa może zainicjować automatyczne hamowanie z pełnym zatrzymaniem w granicach fizycznych możliwości systemu, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. I tu ważna uwaga: ABA 5 to wyłącznie system wspomagania. Tym samym to kierowca nadal ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczne prowadzenie ciężarówki. Odpowiedzialność ta obejmuje kierowcę, który przez cały czas ma w pełni zachowywać kontrolę nad samochodem i uważnie śledzić ruch drogowy.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA