REKLAMA

Innowacyjność w branży budowlanej dzięki nowemu Mercedes-Benz Arocs Cz.4

Nowy Arocs zapewnia:

  • realne oszczędności: zaawansowany Predictive Powertrain Control optymalizuje zużycie paliwa, szczególnie na trasach międzymiastowych;
  •  wzrost bezpieczeństwa – zawiera najnowszą generację systemów wspomagania, dostępną tylko w nim;
  • przyjazność dla użytkownika dzięki m.in. przełomowej funkcjonalności kokpitu multimedialnego;
  • stałe włączenie do sieci, a sieć zabezpiecza maksymalną dostępność;
  • szeroki wybór wersji docelowych – konfiguracje pasujące do każdego zastosowania.

Instalowany standardowo moduł Truck Data Center umożliwia korzystanie z inteligentnych usług serwisowych i telematycznych

Mercedes Arocs zawsze pozostaje online. Zapewnia to znaczne korzyści przedsiębiorcom. Kluczowy element łączący pojazd z internetem stanowi moduł Truck Data Center (TDC), odbierający dane na przykład z czujników i kamer ciężarówki oraz w ten sposób tworzący podstawę komunikacji pojazdu z systemami zewnętrznymi, takimi jak system zarządzania serwisem i przeglądami Mercedes-Benz Uptime i Fleetboard.
Usługa Uptime na bieżąco monitoruje komunikaty o statusie z wyposażonych w czujniki systemów auta. Są wśród nich m.in. informacje o aktualnym stanie zużycia części i materiałów eksploatacyjnych. Gdy zostanie rozpoznana konieczność wykonania naprawy lub przeglądu technicznego, samochód automatycznie zgłasza się do serwisu Mercedes-Benz. W czasie rzeczywistym następują analiza danych oraz ich transfer do sieci serwisowej wraz z zaleceniami wykonania konkretnych czynności. W razie niebezpieczeństwa wystąpienia nagłej awarii ciężarówki, sieć serwisowa nawiązuje kontakt z klientem oraz organizuje mu wizytę w serwisie położonym na planowanej trasie. Ponadto informacja o konieczności wykonania naprawy bądź przeglądu jest automatycznie przesyłana do wybranego przez klienta autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz, który łączy konieczne czynności oraz uzgadnia z klientem termin dopasowany do harmonogramu jego przejazdów. Z punktu widzenia klienta możliwość takiego planowania wizyt w warsztacie zwiększa dyspozycyjność taboru.
Przy tym połączenie sieciowe pojazdu otwiera kolejne możliwości zwiększenia wydajności transportowej. Na portalu Truck App Portal Daimler Trucks oferuje odpowiednie aplikacje. Pobierając je, menadżerowie flot i dyspozytorzy mogą doposażyć nowego Arocsa w różnego rodzaju użyteczne narzędzia cyfrowe.

REKLAMA

Materiały sypkie, materiały budowlane, tłuczeń – możliwość indywidualnego dostosowania ciężarówki do różnorodnych zadań na budowie

Arocs jest tak zindywidualizowany, jak różne są zadania realizowane w branży budowlanej. Dzięki szerokiemu wyborowi kabin, silników – o wielu poziomach mocy od 175 kW/238 KM do 460 kW/625 KM – wariantów napędu i konfiguracji osi, spełnia różne profile wymagań. Transport ładunków sypkich, dostawy materiałów budowlanych, przewóz betonu towarowego czy najcięższych maszyn budowlanych – model ten przygotowano do realizacji autentycznie szerokiej gamy zadań. Szeroka oferta Arocsa obejmuje bowiem konfiguracje osi od 4x2 i 4x4, poprzez 3-osiowe 6x2, 6x4, 6x6, po 4-osiowe dostępne w układach: 8x2 z osią wleczoną, 8x4, 8x4 z osią wleczoną oraz 8x6 i 8x8. W ofercie przewidziano zawieszenie mechaniczne i pneumatyczne, ramy do przeważającej eksploatacji drogowej bądź terenowej, liczne rozstawy osi, kabiny na trasy dzienne i do przewozu dalekobieżnego oraz trzy systemy napędu na wszystkie koła. Gamę wieńczą ciągniki do transportu ciężkiego i wersje specjalne. Te ostatnie, przygotowane fabrycznie, ułatwiają klientom wybór. Arocs Loader, jako 2-osiowy ciągnik siodłowy lub podwozie betonomieszarki, został całościowo zaprojektowany w taki sposób, aby uzyskać niską masę własną i wysoką ładowność. Arocs Grounder to natomiast ekstremalnie wytrzymały wariant do szczególnie wymagających zadań. Z kolei 3-, 4-, a nawet 5-osiowe ciągniki z typoszeregu SLT sprawdzają się w transporcie ciężkim i ponadgabarytowym, tworząc zestawy do 250000 kg dopuszczalnej masy całkowitej.
Jednocześnie nie zawsze trzeba wybierać najcięższy wariant. Dla wszystkich tych pojazdów, które w przeważającej mierze poruszają się po drogach, a tylko niekiedy muszą wjechać w trudny teren na budowie lub w kamieniołomie, ogromnym ułatwieniem będzie dołączany hydrauliczny napęd na koła przednie Hydraulic Auxiliary Drive (HAD). HAD pracuje do prędkości 30 km/h, wytwarzając dodatkową trakcję, niezbędną na przykład do pokonania trudnego wzniesienia na śliskiej drodze. Każde z kół otrzymuje nawet 40 kW dodatkowej mocy. W porównaniu ze stałym napędem na wszystkie koła, HAD korzystnie obniża koszty, masę auta i zużycie paliwa. HAD szczególnie odpowiada przewoźnikom, gdy zazwyczaj potrzebują maksymalnej trakcji jedynie przez bardzo krótki czas. Zarazem system ten umożliwia zwiększenie ładowności każdej ciężarówki o przeciętnie około 500 kilogramów. Także w porównaniu z dołączanym napędem na wszystkie koła, masa pojazdu ulega redukcji wciąż jeszcze o 350 kilogramów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA