REKLAMA

Innowacyjność w branży budowlanej dzięki nowemu Mercedes-Benz ArocsCz.3

Nowy Arocs zapewnia:

  • realne oszczędności: zaawansowany Predictive Powertrain Control optymalizuje zużycie paliwa, szczególnie na trasach międzymiastowych;
  •  wzrost bezpieczeństwa – zawiera najnowszą generację systemów wspomagania, dostępną tylko w nim;
  • przyjazność dla użytkownika dzięki m.in. przełomowej funkcjonalności kokpitu multimedialnego;
  • stałe włączenie do sieci, a sieć zabezpiecza maksymalną dostępność;
  • szeroki wybór wersji docelowych – konfiguracje pasujące do każdego zastosowania.

Mercedes-Benz Trucks jest pierwszym producentem w pełni zintegrowanego i połączonego w sieć Multimedia Cockpit

Ostrzeganie przed niebezpieczeństwami i inne ważne informacje przekazywane w sposób, który nadmiernie nie obciążałby kierowcy, było kolejnym ważnym aspektem podczas projektowania nowego Arocsa. Kokpit multimedialny odgrywa tu ważną rolę, zastępując klasyczny zestaw wskaźników. Zapewnia kierowcy przejrzysty przegląd ogółu istotnych warunków jazdy i eksploatacji. Obejmuje też informacje o wszystkich systemach wspomagających. Do dalszych zalet kokpitu multimedialnego należą: przeważnie brak odblasków dzięki specjalnemu filtrowi oraz wysoka rozdzielczość obrazu. Kokpit multimedialny jest dostępny w dwóch wersjach i zawsze zawiera radiowy system informacyjno-rozrywkowy. Opcjonalny multimedialny kokpit Interactive ma 12-calowy zestaw wskaźników zamiast 10-calowego wyświetlacza. Ponadto dostępne są dwie opcje – style wyświetlania („Classic” i „Advanced” - „Klasyczny” i „Zaawansowany”), system nawigacji dla ciężarówek, Remote Online oraz rozpoznawanie znaków drogowych.
Kolejnym ważnym aspektem było ścisłe powiązanie kokpitu multimedialnego z nadwoziem. W rezultacie przykładowo nie ma potrzeby demontażu zintegrowanej tablicy wskaźników w celu spełnienia wymagań producenta nadwozia, by choćby wyświetlać preferowane symbole. Symbole te bardzo łatwo z biblioteki pojazdów może mianowicie skonfigurować partner serwisowy, w tym celu wykorzystując tzw. diagnostykę XENTRY – XENTRY-Diagnose. Dla głównego wyświetlacza Multimedia Cockpit można dowolnie wybrać do pięciu wirtualnych przełączników. W tym przypadku przełączniki ze zintegrowaną lampką sygnalizacyjną pokazują stan roboczy zabudowy, przykładowo, czy są włączone reflektory montowane w nadwoziu lub zostały wysunięte podpory żurawia.
Multimedia Cockpit ma jeszcze drugi ekran, uzupełniający konwencjonalne pole przełączników położone po prawej stronie kierownicy. Ten dodatkowy wyświetlacz został zaprojektowany jako multimedialny ekran dotykowy. O ile sytuacja komunikacyjna na to pozwala, dotykiem palca kierowca może tu intuicyjnie i komfortowo sterować wieloma funkcjami, m.in. za pomocą nawet pięciu wirtualnych przełączników obsługiwać istotne dla bezpieczeństwa funkcje zabudowy. Na wyświetlaczu dodatkowym obsługuje się też ogrzewanie, układ klimatyzacji i system telefoniczny. Ponadto ekran dotykowy pozwala na korzystanie z wybranych aplikacji pobranych z portalu Mercedes-Benz Truck App Portal, służących m.in. do optymalizacji zarządzania procesem transportowym i pojazdem. Na multimedialnym ekranie dotykowym kierowca otrzymuje jeszcze informacje o ciśnieniu powietrza w oponach i nacisku na osie. Poza tym cyfrowy wyświetlacz może prezentować obraz z maksymalnie czterech kamer, co umożliwia monitorowanie promienia działania auta.
Bezpośrednio pod wyświetlaczem dodatkowym umieszczono pole klasycznych przełączników. Jeśli liczba dostępnych gniazd nie wystarcza, jako wyposażenie opcjonalne można zamówić dodatkowe pole obsługowe umieszczone w uchwycie na napoje. Oba wyświetlacze da się obsługiwać z nowej kierownicy wielofunkcyjnej, za pomocą przycisków dotykowych Touch Control, nazywanych dotykowymi panelami sterującymi (ang. „finger navigation pads”).

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA