Inteligentne miejskie strefy ruchu stawiają ludzi w centrum

Smart Urban Traffic Zones, nowo uruchomiony projekt, będzie częścią przyszłego elastycznego miasta, w którym pojazdy poruszają się na warunkach ludzkich.

Inteligentne miejskie strefy ruchu Producent

Celem jest, aby inteligentne strefy ruchu miejskiego stały się potężnym narzędziem, opartym na geofencingu i przyczyniającym się do cichszego, bezpieczniejszego i zdrowszego środowiska do życia i przebywania. Projekt obejmuje testy fizyczne, które zostaną przeprowadzone w Sztokholmie i Göteborgu. Stanowią one podstawę dla rdzenia projektu: rozwoju infrastruktury cyfrowej, przepisów, obliczeń wyników i modeli biznesowych niezbędnych do dalszego tworzenia.

REKLAMA

Projekt inteligentnych stref ruchu miejskiego pochodzi z programu badań i innowacji dla Geofencing. Geofencing definiuje zdigitalizowaną strefę geograficzną, w której można określić charakterystykę połączonych pojazdów - na przykład prędkość i to, czy są one zasilane tradycyjnym paliwem, czy energią elektryczną. Maria Krafft, kierownik ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego w szwedzkiej administracji transportu, mówi „Myślę, że Geofencing to jedno z najbardziej obiecujących narzędzi, jakie mamy do tworzenia bardziej zrównoważonych obszarów miejskich. Częściowo dlatego, że rozwiązuje problemy, które są tak szerokie, dzięki ich rozwiązaniu miasta mogą być bezpieczniejsze, czystsze i mniej hałaśliwe. Ale także dlatego, że jest to technologia już dostępna. Dopiero teraz staje się kwestią współpracy stron w celu opracowania wspólnego systemu”.

Dlaczego potrzebujemy inteligentnych stref ruchu miejskiego? Projekt przetestuje wymagania dotyczące wdrażania geofencing na szwedzkich obszarach miejskich, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju infrastruktury cyfrowej w celu ustanowienia stref geofencing. Różne testy koncentrują się głównie na ruchu komercyjnym, gdzie wpływ na bezpieczeństwo, prędkość, zatory i emisje są postrzegane jako mające ogromny potencjał. Maria Krafft kontynuuje „Skupiając się na ruchu komercyjnym, możemy szybciej ustanowić geofencing jako wymóg zamówienia, aby zapewnić jakość transportu, a następnie mieć też możliwość wpływania na inny ruch, nawet jeśli nie jest on połączony. Daje nam następuje łagodniejszy rytm ruchu na obszarach miejskich”.

Inteligentny oznacza, że warunki panujące w strefach powodują, że charakterystyka pojazdu dostosowuje się do lokalnego środowiska. Następnie pojazd przekazuje informację, że zastosował się do otrzymanych wskazówek. Testy obejmują: dostosowanie prędkości do liczby niezabezpieczonych uczestników ruchu drogowego poruszających się w okolicy, zmianę układu napędowego i kontrolowanie prędkości tak, aby pojazd odpowiednio wjeżdżał w określone obszary, oraz wysyłanie sygnału ostrzegawczego do pojazdów i niechronionych użytkowników dróg wokół określonego wyznaczonego obszaru i gdy pojazd opuszcza teren zakładu, aby zapobiec wypadkom.

Josephine Darlington, kierownik projektu, CLOSER, ocenia „Inteligentne strefy ruchu miejskiego zapewnią miastom i podmiotom pracującym w miastach bardziej elastyczne rozwiązanie korzystania z istniejącego układu drogowego. W ten sposób zostanie zredukowanych wiele problemów związanych z zatłoczeniem, takich jak kolejki, nadmierne prędkości i walka o przestrzeń w mieście”.

Ponieważ wspólne potrzeby zbierają wiele stron, inteligentne strefy ruchu miejskiego obejmują szeroką sieć uczestników, od zamawiającego po użytkownika końcowego, którzy wspólnie zapewniają, że testowane i rozwijane inteligentne strefy spełniają rzeczywiste potrzeby, ale także zapewniają użyteczność i wdrożenie. Projekt jest zarządzany wspólnie przez CLOSER i Szwedzki Zarząd Transportu, a finansują go Vinnova w ramach Challenge-Driven Innovation wraz z uczestnikami projektu. Kluczowi uczestnicy to: Miasto Sztokholm, Miasto Gothenburg, Axfood, Martin&Servera, HAVI, Ramudden, M Logistics, Betongindustri, Hövding, VTI, AstaZero, RISE, University of Gothenburg, SAFER, Scania, Viscando, Technolution, CLOSER, szwedzki Administracja transportu Grupa referencyjna: Daimler, Volvokoncernen, DB Schenker, AI Innovation of Sweden, Chalmers Fastigheter, Chalmers, POC.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA