REKLAMA

Inter-Logistics przygotował się na przyszłość z Volvo FH LNG i I-Save

Jak możemy zmniejszyć nasz wpływ na środowisko i redukować zużycie paliwa? Firma Inter-Logistics zadała to pytanie dealerowi Volvo Trucks – BAS Truck Center, gdy część jej floty miała zostać wymieniona. Po szerokiej przebadaniu rynku podmiot zdecydował się na pięć ciągników Volvo FH LNG i sześć ciągników Volvo FH I-Save z oszczędnym silnikiem Turbo Compound.

Volvo FH LNG Producent

Inter-Logistics specjalizuje się w transporcie ładunków drobnicowych, masowych, przewozach piwa oraz przewozach ADR. Działa na arenie międzynarodowej i wykonuje tę pracę za pomocą trzydziestu ciężarówek. Członek zarządu Freek van Erp mówi „Inwestujemy w młodą flotę i stosujemy pięcioletni cykl wymiany. Mieliśmy do czynienia z zadaniem zastępczym i to był dobry powód, aby zacząć od zrównoważonego rozwoju i oszczędności paliwa. Rozmowy na ten temat rozpoczęliśmy z BAS Truck Center, dealerem Volvo Trucks”.

REKLAMA

Wybór ze względu na zrównoważony rozwój

Jako opcja szybko pojawiły się ciężarówki na LNG. „BAS Truck Center opracowało dla nas uzasadnienie biznesowe w oparciu o wdrożenie i przebieg. Analiza biznesowa pokazuje, że ciężarówka LNG może przetrwać cykl wymiany, z którego korzystamy. Wynika to z połączenia czynników, takich jak dodatek na inwestycje środowiskowe (MIA), który ma zastosowanie do samochodów ciężarowych zasilanych LNG, korzystne zużycie oraz fakt, że kilogram LNG jest tańszy niż litr oleju napędowego. Jednak największą korzyść czerpiemy ze zwolnienia Maut w Niemczech. Możemy w pełni wykorzystać samochody ciężarowe LNG do transportu na terenie Niemiec. Pozwala nam to zaoszczędzić około 15 000 EUR rocznie na ciężarówkę na kosztach opłat drogowych. Opierając się na rozstrzygającym uzasadnieniu biznesowym, zdecydowaliśmy się na zakup pięciu ciągników Volvo FH 460 LNG 4x2”.

Wzmocnij pozycję konkurencyjną

Wybór zrównoważonego rozwiązania transportowego jest uderzający, mówi Van Erp. „Nigdy nie miałem tylu pozytywnych reakcji na zakup nowych ciężarówek. Dzięki ciężarówkom na LNG zmniejszamy emisję CO2 o 20 procent w porównaniu z ciężarówkami z silnikiem Diesla. Doceniamy fakt, że jako firma zajmujesz się czystym transportem. Podobnie jak my, wielu klientów stawia sobie za cel redukcję emisji CO2. Jestem przekonany, że jako firma transportowa jesteś na prowadzeniu z 2: 0, jeśli wyciągniesz szyję, a klienci zobaczą, że w to inwestujesz”.

Oszczędzaj na paliwie

Ponadto Inter-Logistics zakupiła sześć oszczędnych ciągników Volvo FH I-Save 460 4x2 z silnikiem Turbo Compound. Udany okres testowy przekonał Van Erp. „W rozmowie z BAS Truck Center na temat naszej floty omówiliśmy też, w jaki sposób możemy oszczędzać paliwo. Zaproponowano nam prowadzenie demonstracyjnej ciężarówki Volvo FH I-Save, aby zobaczyć, co to oznacza dla zużycia paliwa w ramach naszego zobowiązania. Liczby mówiły same za siebie. W naszej flocie średnie zużycie wynosi od 27 do 28 litrów na 100 kilometrów, z ciężarówką demonstracyjną osiągnęliśmy od 22 do 23 litrów na 100 kilometrów. Przy rocznym przebiegu 100 000 kilometrów oszczędność 5 litrów na 100 kilometrów jest znacząca, głównie teraz, gdy ceny oleju napędowego ponownie rosną. Co więcej, korzystamy z tej przewagi od pierwszego dnia, w którym jeździmy tymi ciężarówkami. W ten sposób ciężarówki te bezpośrednio przyczyniają się do rentowności i wzmacniają pozycję konkurencyjną naszej firmy”.

Uwaga dla kierowcy

Van Erp mówi o całkowitej transakcji, która jest dobra dla środowiska i firmy. „Stało się to dzięki dobrej współpracy z dealerem. Znamy BAS Truck Center jako wiarygodną stronę, która działa w sposób przemyślany i to także było oczywiste. Firma BAS Truck Center przedstawiła rozwiązania na nasze pytania, które pomagają nam dalej. Dużą zaletą jest to, że mają wszystko pod jednym dachem i oferują kompleksowe rozwiązanie. Na przykład uderza mnie to, jak dużą wagę przywiązują do sukcesji. Kiedy nasi kierowcy jeżdżą nowymi ciężarówkami przez kilka miesięcy, przechodzą szkolenie w BAS Truck Center, zawierające wskazówki i porady, jak jeszcze lepiej wykorzystywać możliwości ciężarówek”.

O firmie Inter-Logistics

Van Erp widzi analogię w tej filozofii ze swoją firmą. „Inter-Logistics jest częścią Combo Group, która składa się z pięciu oddziałów. Jako Grupa Combo oferujemy klientom kompleksową koncepcję dla wszystkich możliwych potrzeb w zakresie sprzętu intermodalnego i transportu. Klienci znajdą u nas wszystko, czego potrzebują w zakresie konserwacji, napraw, czyszczenia, transportu i handlu sprzętem. Wyróżniamy się naszym kompleksowym punktem obsługi. Są klienci, dla których jeździmy na zasadzie czarteru i którzy, z drugiej strony, zlecają nam konserwację i naprawę swoich kontenerów masowych oraz korzystają z naszego czyszczenia cystern”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA