[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Jak sprawić, by strategia paliw alternatywnych stała się sukcesem

Partnerstwo HAVI ze Scanią w zakresie paliw alternatywnych czyni znaczne postępy w Niemczech. HAVI wkrótce będzie obsługiwać jedną z największych w tym kraju flot pojazdów zasilanych skroplonym gazem i to zaledwie na przestrzeni sześciu miesięcy po wprowadzeniu pierwszych samochodów zasilanych tym paliwem.

HAVI Germany niedawno zmieniło dziewięć kolejnych ciężarówek dystrybucyjnych na wersje gazowe i jest na dobrej drodze, aby w ciągu sześciu miesięcy z centrum dystrybucyjnego w Duisburgu obsługiwać 35 aut na gaz płynny. Aby przyspieszyć tę podróż niskoemisyjną, HAVI rozbudowuje również własną sieć stacji paliw płynnych.

Niższa emisja i cichsze pojazdy

REKLAMA

„Sukces partnerstwa ze Scanią wzmacnia naszą pozycję uznanego lidera zrównoważonego rozwoju w sektorze logistycznym”, twierdzi HAVI. Ta współpraca ma na celu do 2021 roku przejście w kilku krajach europejskich, w których działa HAVI, do 70% floty pojazdów na paliwa alternatywne.

Oprócz niższej emisji substancji szkodliwych ciężarówki napędzane gazem są znacznie cichsze. Osiąganie tych korzyści staje się coraz bardziej pilne, gdyż w wielu europejskich miastach i miasteczkach rośną zagrożenia związane z wprowadzaniem stref niskoemisyjnych, opłat za wjazd do centrum oraz zakazów paliwowych. „Dla naszych klientów coraz ważniejsze stają się zrównoważone łańcuchy dostaw o możliwie najniższej emisji. Dzięki naszej flocie zasilanej skroplonym gazem przyczyniamy się do zwiększenia trwałości i zrównoważenia łańcuchów dostaw naszych produktów - mówi Roland Schmidt, dyrektor zarządzający HAVI Logistics, Niemcy.

Rosnący popyt na paliwa alternatywne

Na rynku niemieckim rośnie zapotrzebowanie na zrównoważone rozwiązania transportowe. „Konieczne jest zatem, aby infrastruktura w postaci stacji benzynowych też rosła, aby utorować drogę do bardziej zrównoważonego systemu transportowego”, mówi Stefan Ziegert, Product Manager, Sustainable Transport Solutions, Scania Deutschland Österreich. „Kiedy wzrasta produkcja odnawialnego biogazu, można go mieszać z gazem ziemnym, co jest dziś bardziej powszechne. Biogaz oferuje redukcję emisji CO2 o około 90 procent".

„Otwarcie naszych własnych stacji było niezbędne, aby nasza strategia dotycząca paliw alternatywnych odniosła sukces”

Niemiecka sieć stacji paliw płynnych oferujących paliwa alternatywne wciąż się powoli rozwija. W listopadzie 2018 roku HAVI otworzyło w Niemczech czwartą stację tankowania skroplonego gazu, a na początku 2020 roku planowane jest otwarcie kolejnej stacji.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij