REKLAMA

Jazda próbna samochodu KAMAZ-54901 po drogach Europy

Sp. z oo "ParadAvto", oficjalny dealer "KAMAZ" w Republice Białorusi, wraz z firmą transportową "Yanstrong" testują szosowy ciągnik siodłowy KAMAZ-54901 podczas jazdy w ruchu międzynarodowym na trasie Białoruś - Niemcy - Rosja - Białoruś. Samochód z powodzeniem pokonał większość zaplanowanej trasy, a ostatnio dostarczył ładunek do Nabierieżnych Czełn.

Kamaz 54901 Producent

Zajmująca się międzynarodowym transportem ładunków firma "ParadAuto" postawiła sobie za cel - przetestować na drogach Unii Europejskiej ciągnik siodłowy KAMAZ-54901 – nowy produkt z serii modelowej generacji K5. Głównym zamysłem jest zademonstrowanie potencjalnym klientom niezawodności i wydajności ciągnika dalekobieżnego KAMAZ: pod względem parametrów technicznych i komfortu rosyjski samochód ma się bowiem dać łatwo utożsamiać z ciężarówkami G7. Dmitry Vorontsov, dyrektor firmy Yanstrong, powiedział „Współpracujemy z firmą KAMAZ od wielu lat, dostarczając elementy do linii montażowej. Logiczne byłoby przetestowanie produktów giganta samochodowego Chelny w rzeczywistych warunkach pracy. Dlatego zdecydowaliśmy się wziąć ciągnik siodłowy, aby sprawdzić go w międzynarodowym transporcie ładunków. Mamy też pomysł, aby przetestować ten samochód na wąskich drogach Hiszpanii, by w praktyce wypróbować go w Pirenejach. Prawdopodobieństwo pozyskania przez nas takiej maszyny jest bardzo duże. Myślę, że KAMAZ-54901 znajdzie swoje miejsce w naszej flocie”.

REKLAMA

Według kierowcy białoruskiej firmy transportowej Janstronga – Pawła Sinkevicha – podczas jazdy z ładunkiem po drogach Unii Europejskiej KAMAZ-54901 sprawdził się doskonale „Byłem bardzo zadowolony z samochodu. Jazda jest przyjemna, wygodna i komfortowa. Samochód jest bardzo dynamiczny, mocny podczas jazdy pod górę, a jednocześnie miękki i gładki na równinie. Generalnie przyzwoity samochód do pracy”. Czyli przykładowo pod względem komfortu miejsca pracy kierowca zwrócił uwagę na wygodę systemu nawigacji i komunikacji Bluetooth z telefonem: łączy się szybko, można rozmawiać w trasie z dyspozytorem lub bliskimi. Duża leżanka i ergonomia jej przechowywania też zasługiwały na szczególne uznanie. Jedną z oczywistych zalet była również funkcja trybu zmiany charakterystyki napędu w skrzyni biegów. Jak mówił Pavel Sinkevich, na płaskiej drodze poruszał się w trybie eko, a zmieniając krajobraz na górski zmieniał tryb, co pozwoliło autu z ładunkiem 23000 kg z łatwością pokonywać nawet strome podjazdy. Podczas jazdy na całej trasie kierowca był w stałym kontakcie z pracodawcą. Wszystkie jego uwagi i życzenia rejestrowano, a po powrocie ciężarówki na Białoruś przeprowadzono ich szczegółową analizę.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA