[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Jeden z miliona na linii 55

„Jestem jeden z miliona” to komunikat z tyłu niektórych autobusów ElectriCity na linii 55 w Göteborgu. Wiadomość podkreśla, że autobusy jeżdżące na tej trasie to jedne z miliona połączonych pojazdów z grupy Volvo, poruszających się teraz po całym świecie.

Zalet pojazdów połączonych – funkcjonujących w zintegrowanej sieci da się wymienić co najmniej kilka. Między innymi łączność otwiera nowe możliwości, aby środki transportu stały się bezpieczniejsze i bardziej energooszczędne. W tym kontekście autobusy linii 55 są wyposażone w technologię geofencingu od momentu, gdy po raz pierwszy w 2015 roku wyjechały na ulice. Rozwiązanie geofencing Volvo, Zone Management, zapewnia, że te autobusy działają w pożądany sposób, gdy wjeżdżają na trasie na obszary ograniczone cyfrowo. W centralnej części miasta autobusy hybrydowe przechodzą więc z oleju napędowego na energię elektryczną w celu redukcji emisji zanieczyszczeń i hałasu. Wszystkie autobusy zaprogramowano też do jazdy z małymi prędkościami na określonych trasach, aby zmniejszyć ryzyko wypadków na ulicach oraz w miejscach z dużą liczbą pieszych i rowerzystów.

Malin Andersson, dyrektor działu rozwoju i spraw międzynarodowych, administracja transportu miejskiego w Göteborgu, mówi „Mamy dobre doświadczenia z geofencingiem na linii 55. Autobusy nie jeżdżą zbyt szybko i przy pomocy cichego napędu elektrycznym poruszają się bez spalin na ulicach z dużą liczbą pieszych. Ponadto jazda staje się bardziej komfortowa dla kierowców”.

REKLAMA

Połączone pojazdy oznaczają również, że będą w stanie się ze sobą „porozumiewać”. Na przykład autobus kursujący na śliskich ulicach może powiadomić inne pojazdy w pobliżu, w ten sposób przyczyniając się do bezpieczniejszego ruchu drogowego. Przy tym pod względem efektywności energetycznej połączone pojazdy umożliwiają szkolenie kierowców w czasie rzeczywistym, dzięki czemu autobus jest napędzany tak ekonomicznie, jak to możliwe, wskutek czego staje się wyjątkowo energooszczędny.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij