REKLAMA

KAMAZ otrzymał patent na bezzałogową elektryczną ciężarówkę bez kabiny dla kierowcy. Cz.1

KAMAZ-3373, nazwany „Shuttle”, jest autonomicznym pojazdem elektrycznym z zasilaniem akumulatorym. To podwozie ma symetryczną platformą umieszczoną pośrodku i sterowane koła każdej z dwóch osi, aby zmaksymalizować możliwość manewrowania na ograniczonej przestrzeni.

Producent

W rezultacie samochód wyposażono w zdublowane oświetlenie przednie i tylne oraz może się poruszać tamo – jako tzw. funkcja równoważny kierunek ruchu –do przodu lub do tyłu (na zasadzie „push-pull”). Podczas jazdy w jednym kierunku zapalają się odpowiednie reflektory i przeciwległe światła tylne Gdy samochód porusza się w przeciwnym kierunku, oświetlenie jest zmienia się automatycznie zgodnie z kierunkiem ruchu. Głównym elementem kształtującym i stylistycznym nadwozia są oryginalne boczne listwy ozdobne, harmonijnie dopasowane do przednich i tylnych zderzaków. Zderzaki mają jasno określone, zwięzłe linie. Panele boczne otrzymały kratki wentylacyjne, przeznaczone do wlotu powietrza podczas chłodzenia akumulatorów trakcyjnych i silników elektrycznych. Akumulatory trakcyjne znajdują się w dolnej części podwozia, co zapewnia nisko położony środek ciężkości. Przedział panelu bocznego między osiami można otworzyć. W przedniej i tylnej części znajdują się elementy systemu „widzenia” - autonomicznego rozpoznawania otoczenia w celu poruszania się. Zapewniają one autonomiczne działanie pojazdu, ustawione w taki sposób, aby tworzyć odpowiednią harmonijna całość, w ten sposób podkreślając jedno rozwiązanie stylistyczne i zapewniając całościową percepcję z zewnątrz. Poza tym do napędu służy synchroniczny silnik z magnesami trwałymi z kontrolą wektorową, gwarantujący stałą prędkość przy różnych obciążeniach.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA