REKLAMA

KAMAZ otrzymał patent na bezzałogową elektryczną ciężarówkę bez kabiny dla kierowcy. Cz.2

KAMAZ-3373, nazwany „Shuttle”, jest autonomicznym pojazdem elektrycznym z zasilaniem akumulatorym. To podwozie ma symetryczną platformą umieszczoną pośrodku i sterowane koła każdej z dwóch osi, aby zmaksymalizować możliwość manewrowania na ograniczonej przestrzeni.

Ogólne wymiary tego modelu z pełni elektrycznym napędem prezentują się następująco: długość - 8000 mm, szerokość - 2550 mm, wysokość - 4000 mm. Ładowność określono zaś do 10000 kg, a prędkość ograniczona została ograniczona elektronicznie i wynosi 40 km/h. Typ 3373 to szósty bezzałogowy pojazd firmy i pierwszy bez kabiny. Pierwsza testy Shuttle już przeprowadzono, teraz trwają prace związane z debugowaniem. Sergey Nazarenko, główny projektant innowacyjnych samochodów w Centrum Naukowo-Technicznym KAMAZ, powiedział „Opracowując pojazdy bezzałogowe zdaliśmy sobie sprawę, że autonomiczne ciężarówki nie są już science fiction, ale nową rzeczywistością. Jeśli maszyna działa autonomicznie, eliminuje się potrzebę posiadania kabiny, znacznie zwiększającą koszt samochodu. Przygotowanie ciężarówki bez kabiny pozwoli uniknąć tych kosztów, sprawi, że samochód będzie bardziej symetryczny. Każdy pomysł inżynierski dąży do prostoty i perfekcji. „Shuttle” można nazwać światową premierą. Z geometrycznego punktu widzenia jest to proste pudełko, mające wiele zalet w porównaniu z konwencjonalnymi ciężarówkami ”. M.in. wśród takich niezaprzeczalnych zalet Shuttle można wyróżnić możliwość poruszania się zarówno do przodu jak i do tyłu, co pozwala uniknąć niepotrzebnych manipulacji podczas zmiany kierunku ruchu. Formuła układu kierowniczego 1-2 (obie osie obrotowe) pozwala też na jednoczesne sterowanie obiema osiami, zwiększając zwrotność. Do tego samochód wyróżnia się idealnym rozkładem nacisków na osie – 50/50 oraz ma unikatową zabudowę, gwarantującą pięciostronny (oba boki, przód, tył i od góry) załadunek i rozładunek ładunku. Umożliwia to korzystanie z dowolnej infrastruktury centrów logistycznych, przykładowo firm motoryzacyjnych.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA