[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

KAMAZ wziął udział w wystawie COMTRANS 2019 Cz.1

Lider produkcji rosyjskiego segmentu ciężarówek – KAMAZ PJSC jest stałym uczestnikiem międzynarodowej wystawy pojazdów użytkowych Comtrans. Jubileuszowa ekspozycja, przygotowana przez firmę w 50. rocznicę jej założenia, wyraźnie pokazała przeszłość, teraźniejszość i przyszłość budowy ciężarówek w Rosji. W sumie podmiot zaprezentował około 40 sztuk pojazdów, w tym wiele premierowych produktów.

KAMAZ od dawna śledzi główne i aktualne trendy w branży motoryzacyjnej. Dlatego dzisiaj proponuje ciężarówki zasilane gazem, wersje elektryczne, wygodne autobusy dla transportu pasażerskiego, szybkie ciężarówki przygotowane do rajdów terenowych oraz wyposażenie specjalne i wiele innych pozycji.

Jednym z głównych eksponatów był – pełniący rolę okrętu flagowego i przeznaczony do obsługi transportu długodystansowego – szosowy ciągnik siodłowy KAMAZ-54901. Łączy on atrakcyjny wygląd zewnętrzny z najwyższymi osiągami, bezpieczeństwem i komfortem. Cechuje go całkowicie nowa kabina generacji K5, z płaską podłogą i o szerokości zewnętrznej 2500 mm, spełniająca wszelkie nowoczesne wymagania w zakresie ergonomii oraz wygody i komfortu kierowcy. Do tego dochodzą dynamika i dobre osiągi. Samochód wyposażono też w nową zautomatyzowaną skrzynię biegów oraz całkowicie nowy typ silnika KAMAZ - rzędowy P6, który odpowiada najlepszym światowym analogom w swojej klasie. Poza tym zapas paliwa zwiększono do 1400 litrów, natomiast przebiegi między przeglądami wydłużono do 120 000 km.

REKLAMA

Kolejnym całkowicie nowym osiągnięciem pod względem wzornictwa jest KAMAZ-6355 w układzie napędowym 6x6, znany jako KAMAZ-Arctic. Ten wariant typowo terenowy przeznaczono do działania na Dalekiej Północy i w Arktyce w temperaturach minus 50-60ºC. Zaopatrzono go w jednostkę napędową P6 i kabinę K5 oraz w automatyczną skrzynię biegów. Kluczową cechę konstrukcyjną tego pojazdu terenowego stanowi przegubowa rama: samochód nie obraca się „kosztem” skrętu kół, ale „kosztem” właśnie tej dwuczłonowej ramy, składającej się z części połączonych ze sobą wahliwie i obrotowo. Model ten wyróżniają jeszcze specjalne, szerokie – balonowe opony. Z ich pomocą problem zdolności przełajowych – ponadprzeciętnej dzielności terenowej jest rozwiązywany w specjalnych warunkach klimatycznych i na niestabilnych glebach: na terenach podmokłych, w tundrze i na śniegu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij