REKLAMA

KAMAZ wziął udział w wystawie COMTRANS 2019 Cz.2

Lider produkcji rosyjskiego segmentu ciężarówek – KAMAZ PJSC jest stałym uczestnikiem międzynarodowej wystawy pojazdów użytkowych Comtrans. Jubileuszowa ekspozycja, przygotowana przez firmę w 50. rocznicę jej założenia, wyraźnie pokazała przeszłość, teraźniejszość i przyszłość budowy ciężarówek w Rosji. W sumie podmiot zaprezentował około 40 sztuk pojazdów, w tym wiele premierowych produktów.

Producent
Producent

Na wystawie zaprezentowano również odnowiony, 2-osiowy, szosowy ciągnik siodłowy KAMAZ-5490 NEO 2. W nowej wersji, przetestowanej przez klientów oraz dedykowanej do przewozów regionalnych i długodystansowych, osiągnięto wyższy poziom komfortu w kabinie. Ponadto ciężarówka ta ma nową wzmocnioną oś przednią, kontrolę obciążenia na osi napędowej, a przebiegi między przeglądami wzrosły do 100 000 km.

Na szczególną uwagę zasługuje też trzyosiowa naczepa kurtynowa NEFAZ-93341-0300205-08. Służy ona do przemieszczania różnych ładunków po drogach publicznych. Jej długość zwiększono do 16,5 metra, co w połączeniu z dwuosiowym ciągnikiem pozwala na maksymalne wykorzystanie dopuszczalnych na terenie Rosji ograniczeń długości zestawu drogowego do 20 metrów. Ze względu na zwiększoną długość, pojemność netto tej naczepy wzrosła do 110 m3, a liczba transportowanych europalet wynosi do 40 jednostek, z kolei ładowność 31800 kg. W dodatku możliwy stał się załadunek z tyłu, z boku lub od góry.

REKLAMA

Oprócz tego KAMAZ przedstawił swoje zaawansowane prace rozwojowe w dziedzinie transportu elektrycznego. Przez długi czas kursując po trasach w Moskwie nowość zdobyła zaufanie oraz pozytywne wrażenia mieszkańców i gości stolicy Rosji. Mowa tu o autobusie elektrycznym drugiej generacji KAMAZ-6282-12, opracowanym zgodnie ze specyfikacjami technicznymi Mosgortrans. Jest to jeden z najnowocześniejszych produktów wiodącej rosyjskiej firmy inżynieryjnej i jej zdaniem jeden z najlepszych autobusów elektrycznych na świecie. Wraz z rozpoczęciem sprzedaży tej odmiany przedsiębiorstwo umacnia swoją pozycję i wizerunek wytwórcy sprzętu dla rynku transportu pasażerskiego. W pełni elektryczny autobus KAMAZ-6282-12 został przystosowany do pracy w temperaturach otoczenia od -40 do + 40°C i otrzymał akumulatory z tytanianu litu. Ponieważ z komory silnika nie wychodzi wał napędowy, udało się zwiększyć liczbę miejsc siedzących do 33. Jedną z cech wyróżniających ten innowacyjny produkt jest przy tym ultraszybkie ładowanie za pomocą pół pantografu, odbywające się w czasie od 10 do 20 minut.

Kolejnym novum prezentowanym na imprezie był miejski niskopodłogowy autobus z silnikiem wysokoprężnym NEFAZ-4299-30-52, charakteryzujący się nowoczesnym wyglądem zewnętrznym i wewnętrznym. Wersja ta stanowi ekonomiczne rozwiązanie dla tras o niskim natężeniu ruchu pasażerskiego, gdyż jej pojemność robocza równa się 72 osobom, i pozostaje w pełni zgodna z programem „dostępne środowisko”, klasa środowiskowa Euro-5. Wyposażono ją w automatyczną skrzynię biegów, natomiast na jej korzyść dodatkowo przemawia wysoka rentowność. Przekładają się na nią umiarkowane koszty utrzymania, długie życie – względnie długi okres deprecjacji fizycznej oraz gwarancja - 24 miesiące lub 150000 kilometrów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA