REKLAMA

KAMAZ zaprezentował największą rosyjską wywrotkę górniczą

Nowe osiągnięcie inżynierów firmy - wywrotka górnicza KAMAZ-65807 – zostało zaprezentowane na odbywającej się w Moskwie międzynarodowej wystawie maszyn i urządzeń dla przemysłu wydobywczego i górniczego MiningWorld Russia-2021.

KAMAZ-65807 Producent

W największym specjalistycznym obiekcie biznesowym, otwartym od 20 do 22 kwietnia w międzynarodowym centrum wystawienniczym Crocus Expo, Kamaz prezentuje typ 65807-0000002-90 - największą rosyjską wywrotkę górniczą o masie całkowitej 95000 kg i ładowności 65000 kg. Pojazd został zaprojektowany i wykonany w Centrum Naukowo-Technicznym KAMAZ. To już drugi przedstawiciel zupełnie nowej rodziny samochodów z linii prawdziwych wywrotek górniczych KAMAZ. Przypomnijmy, że pierwszy model z tej serii – KAMAZ-65805, pokazano na podobnej wystawie w październiku 2020 roku. 60-tonowy wariant KAMAZ-65805, który zadebiutował latem ubiegłego roku, oraz premierowe wydanie - 65-tonowy KAMAZ-65807, są przeznaczone do transportu skał i urobku w średnich i małych kamieniołomach na obszarach o klimacie umiarkowanym i zimnym. Docelowo rodzina tych ciężarówek będzie się składać z wywrotek 8x4 i 10x6 o ładowności od 45000 do 70000 kg. Jak wyjaśnił główny projektant innowacyjnych pojazdów Centrum Naukowo-Technicznego firmy – Siergiej Nazarenko, ze względu na swoje parametry techniczne, najnowszy wyrób firmy - KAMAZ-65807 przekłada się na najlepszą wydajność w branży. Jego długość wynosi 11040 mm, szerokość 3500 mm, a wysokość 4100 mm. Jednocześnie, mimo imponujących rozmiarów, maszynę cechuje manewrowość na poziomie wywrotek 8x4. Do napędu przeznaczono nowy, 12-litrowy, rzędowy silnik wysokoprężny KAMAZ R6 (910.10-550) klasy ekologicznej „Euro-5” o mocy 550 KM. Skrzynia biegów to hydromechaniczny siedmiobiegowy automat, będący najbardziej odpowiednią propozycją dla sprzętu górniczego w tej klasie nośności, gdyż umożliwiający zmianę biegów bez przerywania przekazywania napędu. Układ napędowy to 10x6. Napędzane są wszystkie trzy osie tylnego tridemu. Tylne osie napędowe to bowiem pełnoprawny tridem, to znaczy rozkład momentu obrotowego następuje w równej proporcji między nimi. Na wszystkich tych osiach założono ogumienie bliźniacze. Do tego koła dwóch pierwszych osi i ostatnia oś - piąta są kierowane. Takie rozwiązanie poprawia manewrowość pojazdu podczas pracy w kamieniołomie. Ponadto na osie napędowe przypada ponad 72% masy auta, wyższej niż w przypadku wywrotek drogowych 8x4 i praktycznie równej masie całkowitej wywrotek 6x4. Powyższe gwarantuje wysokie wskaźniki zdolności tego wariantu do jazdy w terenie, w tym na mokrej drodze wewnątrz kamieniołomu.

REKLAMA

Zabudowa w formie wzmocnionej kopalnianej wywrotki tylnozsypowej z podłogą i ścianami bocznymi ze specjalnej stali o zwiększonej grubości służy do załadunku dużych i twardych bloków skalnych. Dzięki ogrzewaniu spalinami silnika rozwiązano problem zamarzania wilgotnej zimowej gleby. Nadwozie, którego kąt wywrotu wynosi 50 stopni, ma też nad kabiną specjalny daszek ochronny, zabezpieczający kierowcę, jednostki i zespoły wywrotki przed spadającymi kamieniami. Objętość platformy usypowej w formie skalnej określono na 30 metrów sześciennych, a wewnętrzną szerokość na trzy metry.

MiningWorld Russia to najbardziej reprezentatywna pod względem uczestników i zwiedzających międzynarodowa wystawa maszyn i urządzeń dla sektora wydobywczego i górniczego w Rosji. Skuteczna platforma biznesowa zapewnia bezpośredni kontakt między producentami i dostawcami maszyn i urządzeń do wydobywania, przetwarzania i transportu kopalin ze specjalistami z przedsiębiorstw górniczych, zakładów górniczych i przetwórczych oraz zainteresowanych podmiotów z różnych regionów Rosji.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA