REKLAMA

KP Logistik zamawia 100 ciężarówek gazowych w największej pojedynczej dostawie Scanii

W swoim największym dotychczasowym pojedynczym zamówieniu Scania dostarczy do KP Logistik z siedzibą w Stavenhagen w Niemczech 100 ciężarówek zasilanych skroplonym gazem ziemnym.

Producent
Fot. Producenta

Będą to ciągniki siodłowe typu R 410, równo podzielone między centra KP Logistik w Stavenhagen niecałe 100 kilometrów na wschód od Rostocku oraz Wustermark, niedaleko Berlina. Posłużą one do dostaw żywności suchej, chłodzonej i mrożonej, głównie do sklepów sieci Netto i Norma we wschodnich Niemczech, w tym w Berlinie.
David Brokholm, dyrektor zarządzający KP Logistik GmbH, mówi „Dzięki takiemu strategicznemu zamówieniu na pojazdy napędzane gazem chcemy pionierskiego, bardziej zrównoważonego transportu oraz zamierzamy stanowić dobry przykład dla branży transportowej. Emisja dwutlenku węgla z ciężarówek na gaz ziemny jest niższa niż z oleju napędowego i jest dodatkowo obniżana nawet o 90 procent, jeśli korzystamy z biogazu”.

Oprócz aspektów środowiskowych KP Logistik korzysta z dwóch istotnych form wsparcia: zwolnienia z opłat drogowych oraz jednocześnie dotacji na pojazdy napędzane gazem, od początku roku obowiązujących w Niemczech. Wsparcie to pomaga zrównoważyć wyższe koszty wersji gazowych,co znacznie ułatwia wybór technologii gazowej, w tym przez KP Logistik.

REKLAMA

Nowe auta będą eksploatowane we flocie od czterech do pięciu lat i w tym czasie każde z nich uzyska przebieg do 800 000 kilometrów. Są wyposażone w dużą kabinę CR20 z dwoma łóżkami, wysokiej jakości system informacyjno-rozrywkowy oraz obszerny pakiet bezpieczeństwa. Ponadto, dzięki dwóm zbiornikom o pojemności 340 i 400 litrów, uzyskają zasięg do 1100 kilometrów. Zostaną także dostarczone z umową serwisową na pełen zakres usług. Dealer LKW-Center-Petersen w Stavenhagen przygotował już swój warsztat i przeszkolił techników serwisowych w zakresie bezpiecznego obchodzenia się ze skroplonym gazem.

Sama duńska firma rodzinna KP Logistik, aktualnie zarządzana przez przedstawicieli trzeciej generacji, rozpoczęła działalność w Niemczech w 1990 roku, a w 2005 roku otworzyła swoje centrum pod Berlinem. Obecnie w Niemczech zatrudnia 400 pracowników i dysponuje flotą 150 ciężarówek marki Scania.
Generalnie po decyzji niemieckiego parlamentu o zwolnieniu pojazdów napędzanych gazem z opłat drogowych, we wrześniu 2018 roku Scania dostarczyła w Niemczech pierwszą ciężarówkę na skroplony gazu. W tym kontekście mówi Christian Hottgenroth, dyrektor sprzedaży Scania w Niemczech i Austrii, ocenia „Obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszymi pojazdami gazowymi, a zamówienie KP Logistik jest największe jak dotąd ”. Co więcej, od tego lata dostawca paliwa Liquind 24/7 będzie miał stałe stacje napełniania gazem skroplonym w Wustermark i Stavenhagen, które będą również otwarte dla wszystkich klientów. Infrastruktura gazu płynnego w Niemczech jest stopniowo rozbudowywana i do końca 2019 roku zwiększy się do około 20 stacji paliw.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA