Kompletacyjnie Kamaz 78504 8x8 to zaś typowo specjalny środek transportu. Jego ramę podwozia o tradycyjnym układzie drabinowym tworzą wzmocnione podłużnice i poprzeczki. Przedni, stalowy zderzak zawiera na swoich krańcach okrągłe lub podłużne reflektory główne i kierunkowskazy, zazwyczaj chronione stalową kratką. Kabina ma maksymalnie płaskie wszystkie powierzchnie, bez zbędnych przetłoczeń. Jest wydłużona, załogowa, dwu- lub czterodrzwiowa, mocno wysunięta do przodu, przed pierwszą z osi przednich, dla redukcji wysokości samochodu. Prowadzą do niej dolne uchylne stopnie – po jednym pod każdym z drzwi – oraz długi, jednolity stały stopień, poprowadzony od stalowego zderzaka do błotnika. Jej przednia, mocno pochylona do tyłu dzielona szyba składa się z dwóch prostokątnych części. Kabina ta mieści kierowcę, prawego pasażera oraz czterech dodatkowych pasażerów na tylnej ławce. Ten transporter czołgów może więc przewieźć całą załogę zabieranego czołgu podstawowego czy innego sprzętu. Do wykorzystania na obszarach zagrożonych atakami kabina może być wyposażona w dodatkowy zestaw pancerza – może też być wykonana kabina integralnie opancerzona o panelach poszycia wizualnie niemal zbieżnych z nieopancerzonym odpowiednikiem.
Silnik znajduje się praktycznie za kabiną – wloty powietrza do chłodnicy umieszczono po obu stronach. Zamontowana tu wysokoprężna jednostka osiąga – według różnych źródeł – 500-600 KM mocy maksymalnej. Napęd jest przenoszony na wszystkie koła – układ 8x8, zaopatrzone wyłącznie w pojedyncze ogumienie z bieżnikiem terenowym. Auto zaopatrzono także w centralny system pompowania opon.
Długość Kamaza 78504 wynosi około 10 m, szerokość około 3 m, wysokość około 3,8 m, masa własna około 25000-30000 kg, masa wraz z niskopodłogową, podczołgową naczepą 45000-60000 kg, ładowność naczepy 50000-70000 kg, prędkość maksymalna do 70 k/h, zasięg na drogach o nawierzchni utwardzonej do 700 km, maksymalna wysokość przeszkody pionowej 400 mm, maksymalna szerokość pokonywanego rowu/okopu 1800 mm, głębokość brodzenia 1000 mm.
Ponadto dostępny jest ciągnik balastowy w układzie 8x8. Generalnie ten transporter czołgów został opracowany jako część nowej rodziny pojazdów opancerzonych. Ta rodzina obejmuje jeszcze specjalne 6-osiowe podwozie KamAZ-78509 w konfiguracji układu napędowego 12x12 (ładowność 50000 kg) i specjalne 8-osiowe podwozie KamAZ-7850 w konfiguracji układu napędowego 16x16 (ładowność 85000 kg). Oba te modele specjalnie zaprojektowano do przenoszenia rakiet balistycznych.