REKLAMA

Kamaz 43118 6x6 z integralnie wydłużoną kabiną załogowa z PS Bocar dla energetyki Cz.1

Kamaz Polska, wydzielona struktura organizacyjna spółki Autobagi Polska – generalnego i wyłącznego reprezentanta w naszym kraju interesów koncernu Kamaz – rosyjskiego producenta uniwersalnych, specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek oraz autobusów różnych klas i typów – sukcesywnie zwiększa liczbę tzw. fabrycznych wykonań docelowych, przeznaczonych dla klientów potrzebujących specjalizowanego i wybitnie specjalistycznego sprzętu transportowego.

Jednym z takich najnowszych wyrobów jest przeznaczony dla sektora energetycznego Kamaz typ 43118 6x6 z pochodzącą z PS Bocar integralnie wydłużoną, jednomodułową kabiną załogową.

Wojciech Traczuk – dyrektor handlowy Kamaz Polska – tak wyjaśnia tę sytuację: „Energetyka jako segment rynku od praktycznie zawsze znajduje się w kręgu naszego zainteresowania. Jest to bowiem odbiorca niejednokrotnie poszukujący pojazdów łączących niesamowitą wręcz wytrzymałość na ciężkie warunki eksploatacji, w tym ponadprzeciętną dzielność terenową, z pewnością działania w każdych warunkach i o każdej porze, przy spełnianiu szeregu wyśrubowanych wymogów co do jakości, niezawodności, niskich wymagań obsługowych, relatywnie niskich kosztów posiadania i dysponowania, dobrego komfortu pracy załogi na pokładzie oraz pozostawania w zgodzie z obowiązującymi rygorami w sferze emisji substancji szkodliwych w spalinach. Elementy te niemal idealnie spełniają 2- i 3-osiowe podwozia Kamaza w kompletacji wybitnie terenowej, czyli z pojedynczym ogumieniem na osi czy osiach tylnych. W takim układzie nie dziwi, że w ciągu ostatnich kilku lat przekazaliśmy licznym podmiotów związanym z sektorem energetycznym kilkadziesiąt samochodów z różnymi specjalizowanymi i specjalistycznymi zabudowami. Przykładowo znalazły się wśród nich wersje 2-osiowe zaopatrzone w podnośnik.

REKLAMA

Jednocześnie cały czas staramy się poszerzać i pogłębiać listę naszych produktów proponowanych energetyce. Dotychczas byliśmy w stanie przedstawić im jedynie warianty z dwoma rodzajami seryjnych kabin – krótką, dzienną lub długą. Od końca ubiegłego roku jesteśmy jednak w stanie dostarczyć także jako fabryczne – czyli firmowane przez Kamaz Polska – wersje wyposażone w integralnie wydłużone kabiny załogowe, czterodrzwiowe, wieloosobowe. Kabiny takie już od pewnego czasu są u nas dostępne dla straży pożarnej. Początkowo pochodziły one z Zamet Głowno, z którym – jak do tej pory – zrealizowaliśmy kilka ciekawych projektów. Przy tym, wychodząc naprzeciw potrzebom energetyki, by w ten sposób z jednej strony dążyć do dywersyfikacji oferty, z drugiej chcieć ją dalej bardziej uatrakcyjniać – poszerzać i pogłębiać, rozpoczęliśmy również kooperację z innym krajowym wytwórcą kabin i zabudów pożarniczych – firmą PS Bocar z podczęstochowskiego Korwinowa. Z perspektywy Kamaza partner ten wykazuje mianowicie szereg strategicznych i kluczowych przewag. Po pierwsze posiada bardzo duże doświadczenie na tym rynku, gdyż istnieje od początku lat 90. ubiegłego stulecia, a jeśli dodatkowo uwzględni się historię fabryki w Osinach, to znacznie dłużej. Po drugie w tym okresie zapracował sobie na miano bardzo solidnego dostawcy, cenionego za uczciwość, wytrwałość i jakość. Po trzecie dysponuje ciekawymi technologiami oraz wykonał dotąd co najmniej kilkadziesiąt odmiennych typów zabudów na podwoziach zarówno używanych, jak i nowych, tych drugich pochodzących od wszystkich branżowych potentatów. Po czwarte marka Bocar jest niezwykle wysoko pozycjonowana, m.in. w straży. To właśnie strażacy doceniają nowoczesność przedstawianych im produktów, ich ergonomię czy wysoką jakość wykonania. Co więcej, w ciągu zaledwie półtora roku przekazaliśmy strażakom kilkanaście aut z nadwoziami i kabinami z PS Bocar, w tym kabinami zarówno integralnie wydłużonymi, jak i wydłużonymi poprzez dodanie niezależnego załogowego modułu kabinowego z przodu nadwozia, przy zachowaniu standardowej krótkiej-dziennej kabiny odchylanej. W związku z tym obecnie klientom chcącym nabyć modele z kabinami przeznaczonymi do przewozu załogi możemy polecić dwie opcje traktowane jako fabryczne: zakabinowy niezależny moduł załogowy z przodu nadwozia bądź integralnie wydłużona standardowa kabina krótka-dzienna. Takiego wyboru aktualnie na rynku odbiorca nie znajdzie u żadnego z naszych konkurentów. I po piąte – biorąc pod uwagę wszystkie nasze mocne strony – jesteśmy w stanie umiejętnie spożytkować efekty synergiczne i komercjalizować autentycznie interesujące i zarazem konkurencyjne produkty, tak w zakresie kompletacji, wykonania, jak i osiągów oraz ceny. Ogół tych elementów przemawia więc za tym, że wspólnie możemy zrealizować ciekawe przedsięwzięcia, a współpraca okaże się owocna dla wszystkich zaangażowanych stron”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA