REKLAMA

Kamaz 43118 6x6 z integralnie wydłużoną kabiną załogowa z PS Bocar dla energetyki Cz.2

Kamaz Polska, wydzielona struktura organizacyjna spółki Autobagi Polska – generalnego i wyłącznego reprezentanta w naszym kraju interesów koncernu Kamaz – rosyjskiego producenta uniwersalnych, specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek oraz autobusów różnych klas i typów – sukcesywnie zwiększa liczbę tzw. fabrycznych wykonań docelowych, przeznaczonych dla klientów potrzebujących specjalizowanego i wybitnie specjalistycznego sprzętu transportowego.

Producent

Jednocześnie dyrektor Traczuk zwraca uwagę, że z całą pewnością typ 43118 6x6 (B2131) stanowi dziś unikatową propozycję na naszym rynku, pozbawioną praktycznie jakichkolwiek bliskich konkurentów – odpowiedników. Większość podwozi klasy 3-osiowe w układzie napędowym 6x6 w konfiguracji bojowej jest od niego przeciętnie cięższa o 6000-8000 kg i – przy tylko pojedynczym ogumieniu na kołach – ma dopuszczalną masę całkowitą na poziomie 24000-28000 kg. To oznacza gorszą trakcję w trudnych warunkach drogowych, na podłożach piaszczystych, błotnistych, żwirowych, bagiennych. Tu Kamaz 43118 6x6 wykaże swoje niesamowite wręcz zalety, dzięki m.in. pojedynczemu, balonowemu ogumieniu z regulacją ciśnienia i relatywnie niewielkim naciskom na wszystkie osie. Te ostatnie wynikają z faktu, że dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi zaledwie 22500 kg, co daje uśredniony nacisk na każdą z osi o wartości 7500 kg, gdy u zachodnich odpowiedników wartość ta kształtuje się na poziomie 8000-9500 kg. Niemniej te mniejsze wartości dopuszczalnej masy całkowitej i maksymalnych nacisków jednostkowych na osie nie oznaczają, że w porównaniu z tymi renomowanymi zachodnimi rywalami o wyższej dopuszczalnej masie całkowitej typ B2131 6x6/3690 43118 6x6 wyróżniać się będzie wyraźnie mniejszymi zdolnościami przewozowymi i zredukowaną długością powierzchni do zabudowy. Wręcz przeciwnie – relatywnie mała masa własna podwozia, przy długiej kabinie i rozstawie osi 3690 mm równa zaledwie 8325 kg, powoduje, że podwozie to charakteryzuje nośność aż 14175 kg. W zupełności wystarcza ona do zapewnienia wysokich zdolności przewozowych, jakimi przeliczeniowo dysponowałyby zachodnie odpowiedniki o dopuszczalnej masie całkowitej wyższej nawet o 2000-2500 kg. W rezultacie, dzięki właśnie trzem osiom, typ B2131 6x6/3690 43118 6x6 bez większych problemów będzie mógł dojechać tam, gdzie ze względu na wyższe naciski jednostkowe pojazdy konkurencji zwyczajnie nie dotrą lub dotrą z większymi problemami i w dłuższym czasie oraz przy wyższych kosztach. Kiedyś pewnym odpowiednikiem tego auta był Star 1466 6x6, teraz jest nim o wiele droższa, zdemilitaryzowana Tatra T810 6x6. Nad nią ten Kamaz zdecydowanie jednak góruje bardziej atrakcyjną ceną oraz wyższymi możliwościami przewozowymi, tak co do ładowności, jak i wielkości powierzchni do załadunku.

REKLAMA

Dlatego w wykonaniu dla energetyki typ 43118 6x6 z pochodzącą z PS Bocar wydłużoną, integralną kabiną załogową cechuje połączenie:

  • bardzo dużej odporności na trudne warunki eksploatacji;
  • wysokiej mobilności taktycznej – dzielności terenowej;
  • względnie niskich nacisków jednostkowych osi na podłoże;
  • kabiny gwarantującej dość wysoki komfort jazdy oraz mieszczącej całą ekipę remontową czy budowlaną – 6-7 osób;
  • pomimo wprowadzenia wydłużonej, załogowej kabiny możliwości instalacji skrzyni ładunkowej bądź nadwozia furgonowego o wymiarach zbliżonych co najmniej do 10-stopowego kontenera oraz żurawia przeładunkowego na tylnym zwisie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA