REKLAMA

Kamaz nowej generacji trafia do sieci Kamaz Polska Cz. 2

Kamaz Polska, wydzielona struktura organizacyjna spółki Autobagi Polska – generalnego i wyłącznego przedstawiciela w naszym kraju interesów koncernu Kamaz – rosyjskiego producenta uniwersalnych, specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek oraz autobusów różnych klas i typów – zaczyna wprowadzać do sprzedaży pojazdy całkowicie następnej generacji.

Producent
Fot. Producent

Przede wszystkim odmiany te dostaną kabinę z Mercedesa Axor, lecz w rosyjskim standardzie docelowym, czyli z jak największą liczbą elementów wytwarzanych w tym kraju oraz na przedniej atrapie noszącą oczywiście nazwę KAMAZ. Jednocześnie do napędu nie posłużą silniki Mercedesa, a Cumminsa, te same, co montowane w oryginalnych zmodernizowanych Kamazach przygotowanych pod kątem unijnych wymogów. Na tę chwilę będą to zatem wyłącznie 6,7-litrowe, 6-cylindrowe, rzędowe jednostki z serii ISB6,7, z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego, w nastawach o mocach maksymalnych 290 i 320 KM. Łączone one będą ze skrzyniami przekładniowymi ZF, wstępnie tylko mechanicznymi. Poza tym w układzie napędowym wystąpią mosty Daimlera – Mercedesa. W dodatku kompletacja w standardzie obejmie, niedostępne w oryginalnych Kamazach, hamulce tarczowe i zawieszenie pneumatyczne. Wstępnie limitowana też będzie liczba dostępnych konfiguracji. Na początku do sprzedaży wejdą tylko podwozia z najmniejszą kabiną bez miejsca do spania. Podwozia te – o rozstawach osi od 3900 do 5100 mm – są zoptymalizowane pod kątem przewozów miejskich, lokalnych i regionalnych, czyli przewozów tzw. krótkiego i średniego zasięgu. Dlatego na liście odbiorców tych podwozi zasadniczo znajdą się podmioty z sektorów dystrybucyjnego, komunalnego, budowlanego, drogowego, selektywnej zbiórki odpadów czy straż pożarna. Z czasem będą również dostępne większe kabiny i ciągniki siodłowe, co pozwoli zaproponować gamę wyrobów nadającą się do przemieszczania ładunków w ruchu długodystansowym, w tym międzynarodowym. Co więcej novum, analogicznie jak zmodyfikowane Kamazy, przejdzie dwuetapowy cykl produkcyjny. Podstawowy etap wciaż będzie przebiegał w Rosji, w OAO Kamaz, skąd będą pochodzić zasadnicze podzespoły. Na Litwie, w zakładzie montażowym spółki Autobagi, odbywać się zaś będzie montaż końcowy, połączony z instalacją innych ważnych składowych, bezpośrednio dostarczanych przez renomowanych, unijnych kooperantów. Taki dwuetapowy cykl nadal pozwoli zachować wysoką jakość wykonania w połączeniu z atrakcyjną ceną. Zgodnie z aktualnymi planami, ten montaż w litewskim zakładzie powinien się rozpocząć pod koniec bieżącego roku.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA