[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Kamienie milowe w historii motoryzacji fabryki samochodów Ural - trzyosiowy Ural-375 Cz.4

Kolejnym ważnym kamieniem milowym w historii fabryki samochodów Ural było wprowadzenie trzyosiowego typu 375. Do pracy w warunkach terenowych potrzebne były bowiem specjalne potężne – mocniejsze i bardziej mobilne pojazdy. W związku z tym postanowiono przeorientować zakład do produkcji wersji trzyosiowych o wysokiej zdolności pokonywania nawet najtrudniejszych bezdroży.

Uralscy projektanci na początku lat sześćdziesiątych stworzyli Urala-375 w formule układu napędowego 6x6, o ładowności 5000 kg, z całkowicie metalową platformą – skrzynią ładunkową,

REKLAMA

7-litrowym, 180-konnym, 8-cylindrowym widlastym silnikiem benzynowym oraz kabiną z brezentowym dachem i wydajnymi systemami wentylacji i ogrzewania. Model został oparty na prototypie auta, przygotowanym przez ekspertów z moskiewskiego naukowego instytutu motoryzacyjnego. Doświadczalny egzemplarz pewnie radził sobie na ośnieżonej ziemi, przy głębokości śniegu do jednego metra, w suchym luźnym piasku, na łąkach, w mokrej glebie, na błotnistych drogach krajowych, wjeżdżał na 32-stopniowe wzniesienia, pokonywał rzeki o głębokości do 1,2 metra oraz niezawodnie pracował w terenie z przyczepą o masie całkowitej 5000 kg. Pierwsze prototypy „Ural-375” w 1958 roku wzięły udział w uroczystym pochodzie z okazji święta 1 maja, z kolei kilka miesięcy później przeszły testy państwowe. Po przejściu tych niezbędnych prób, w tym sprawdzianów drogowych, projekt musiano jednak poddać wielu poważnym zmianom. Zmieniła się pozycja silnika i konstrukcja jego systemów, napęd kierowanych kół został całkowicie zmieniony, konieczna była modyfikacja kraty wlotu powietrza do chłodnicy, błotników i nadkoli. Kabina została ulepszona, a komentarze i uwagi na temat zawieszenia doprowadziły do opracowania nowych wsporników. W celu zwiększenia niezawodności zmieniono także mechanizm kierowniczy. Poza tym poprawiono koła tarczowe, przednie zawieszenie itp. i zamontowano nową wciągarkę. Po tych modyfikacjach ciężarówka otrzymała nazwę „Ural-375”. Jako nadwozie przedstawiono całkowicie metalową skrzynię ładunkową, wyposażoną w składane ławki, tylną klapę i zdejmowaną plandekę.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij