Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

Volvo Trucks Producent

Kaunis Iron planuje zainwestować pół miliarda w nowe elektryczne ciężarówki.

Volvo Trucks wspólnie z firmą Kaunis Iron testuje transport wolny od paliw kopalnych za pomocą modelu FH Electric o masie początkowej zestawu 74 ton. Kaunis Iron stawia sobie wysokie cele w zakresie ochrony środowiska, które obejmują stworzenie floty pojazdów całkowicie wolnej od paliw kopalnych do transportu najbardziej zrównoważonej rudy żelaza na świecie. Projekt wymiany floty pojazdów na bardziej zrównoważone alternatywy przechodził różne fazy. W ramach wyjątkowego na skalę światową przedsięwzięcia Volvo Trucks wraz z Kaunis Iron oraz partnerami Wist Last & Buss i Vattenfall przeprowadzili rygorystyczne testy, ocenili i przeanalizowali. Na przykład zimą 2021 roku po drogach Norrbotten odbył się test klienta z ciężką elektryczną ciężarówką FMX Electric. Elektryczna ciężarówka musiała być sprawdzona przy arktycznym zimnie, gdy czasami temperatury spadało poniżej -30 stopni. Dzisiaj ruda jest transportowana przez 32 kilometry w obie strony między Kaunisvaara i Pitkäjärvi ciężarówkami Volvo zasilanymi olejem napędowym. W sumie to 30 90-tonowych zestawów jeżdżących przez całą dobę. Wysoka ładowność pojazdów oznacza, że emisje CO2 na przewożoną tonę rudy żelaza są już teraz znacznie niższe w porównaniu z transportem odbywającym się standardowymi 64-tonowymi zestawami. Plan na przyszłość zakłada, że ciężki transport będzie całkowicie wolny od paliw kopalnych i będzie miał zerową emisję CO2 podczas jazdy ciężarówkami z napędem elektrycznym. Redukcja emisji odpowiadająca 3000 okrążeń dookoła świata autem osobowym.

Lars Wallgren pracuje jako kierownik ds. logistyki w Kaunis Iron. Opowiada o tym, jak firma działa skoncentrowana na osiąganiu celów środowiskowych „Chcemy zbudować działalność wydobywczą dla przyszłych pokoleń – jednym krokiem jest umożliwienie do 2025 roku transportu wolnego od paliw kopalnych. Obecnie ciężko pracujemy nad tym, jak wdrożyć nasz transport za pomocą elektrycznych ciężarówek. Jeśli nam się uda, przy obecnym tempie produkcji możemy zredukować emisję dwutlenku węgla o około 15 000 ton rocznie, co jest równoważne z emisją, jeśli przejedziesz około 3000 okrążeń dookoła świata autem osobowym – więc są to ogromne korzyści dla środowiska. Kolejną fazę 74 ton rozpoczniemy w 2023 roku i dążymy do 90 ton, czyli niezmienionej masy pociągu w porównaniu z dzisiejszym zestawem zasilanym dieslem. Kiedy zimą 2021 roku testowaliśmy pierwszą ciężarówkę elektryczną w naszym trudnym klimacie, ważyła 32 tony. Na szczęście rozwój technologii do wdrożenia w terenie u naszego partnera Volvo Trucks postępuje szybko”

Współpraca stanowi klucz do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju. wraz z partnerem Vattenfall trwają intensywne prace nad rozwiązaniem problemu z infrastrukturą do ładowania. Nacisk kładziony jest na budowę stacji ładowania w Junosuando – kluczowej placówce zapewniającej zrównoważony transport rudy. Volvo Trucks, Kaunis Iron, Wist Last & Buss i Vattenfall uważają, że tego typu wyzwań nie da się rozwiązać samodzielnie. Innowacje przemysłowe, aby osiągnąć ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, wymagają współpracy między ekspertami. Lekcje i doświadczenia, które wynikną z kolejnego etapu tego testu klienta, są ważne dla rozwoju dalszego zelektryfikowanego transportu drogowego w całym regionie. Ebba Bergbom Wallin, kierownik obszaru biznesowego ds. elektromobilności w Volvo Trucks Sweden, mówi „Mamy bardzo ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, podobnie jak Kaunis Iron, i jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy być dostawcą w tym projekcie, który naprawdę robi różnicę. Transport rudy żelaza przez Kaunis Iron między Kaunisvaara i Pitkäjärvi jest największym wyzwaniem, jakie można sobie wyobrazić pod względem masy zestawwów, zimnego klimatu i stopnia wykorzystania. Jako lider rynku w rozwoju zelektryfikowanego transportu ciężkiego nie możemy się doczekać pogłębienia współpracy z Kaunis Iron”

Kaunis Iron inwestuje w wydobycie bez kopalin

W tym samym czasie Kaunis Iron rozpoczyna prace nad przekształceniem samego wydobycia w eksploatację wolną od paliw kopalnych. Oznacza to na przykład ładowarki, ciężarówki i platformy wiertnicze. Taka konwersja może zredukować emisję o dodatkowe 25 000 ton dwutlenku węgla rocznie. „W sumie moglibyśmy zatem zredukować około 40 000 ton dwutlenku węgla rocznie poprzez elektryfikację zarówno operacji wydobywczych, jak i transportu ciężarówkami, co jest dużym krokiem naprzód w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości” - podsumowuje Lars Wallgren.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Daimler Truck: Digital Product Studio tb.lx w Lizbonie opracowuje globalne, zorientowane na klienta rozwiązania programowe dla połączonego i zrównoważonego transportu przyszłości Cz.1

Digital Product Studio tb.lx w Lizbonie – strategiczny partner w rozwoju zorientowanego na klienta skalowalnego oprogramowania w obszarach e-mobilności, łączności i cyfrowej podróży klienta w celu globalnego wdrożenia w ramach marek takich jak Mercedes-Benz Trucks, FUSO i Freightliner Spółka zależna Daimler Truck – kluczowy wkład w rozwiązanie do zarządzania ładowaniem dla Mercedes-Benz eActros, które zapewnia klientom pełną przejrzystość procesu ładowania i kosztów. tb.lx jest pionierem w kulturze firmy i pracy hybrydowej z podejściem skoncentrowanym na ludziach, umożliwiając pracownikom indywidualny wybór miejsca pracy. Digital Product Studio rozwija się w obszarach rozwoju produktów i inżynierii oprogramowania oraz oferuje 70 nowych otwarć do końca 2023 roku

REKLAMA