REKLAMA

Kolejne kroki milowe Mercedesa Sprintera – jubileusz 25 – lecia na rynku

Na lipiec przypada dwudziestopięciolecie obecności na rynku Mercedesa Sprintera. Samochód przez ten okres bardzo mocno się zmienił. Dzięki platformie multimedialnej Mercedes Pro connect i wersji elektrycznej Sprintera samochód otwiera nowy rozdział w historii modelu. Ale warto przypomnieć jego drogę do dojrzałości technicznej i nowoczesnych rozwiązań technologicznych jakie prezentuje dzisiaj.

1995 roku Mercedes Sprinter jawił się jako typowy Van do różnych zadań logistycznych. Przewagę na rynku zyskiwał przez mnogość konfiguracji; był dostępny jako podwozie do zabudowy, samochód z platformą lub wywrotką, odpowiednio z kabiną załogową lub pojedynczą, jako furgon i bus z pięcioma lub dziewięcioma miejscami, z niskim lub wysokim dachem. Rozstaw osi sięgał od 3000 do 4025 milimetrów. Dopuszczalna masa całkowita wynosiła początkowo 2590, 2800 lub 3500 kilogramów. Do innowacji w tamtym okresie należały hamulce tarczowe, system zapobiegania poślizgowi kół ABS w tym automatyczna blokada mechanizmu różnicowego ABD.
Druga generacja Mercedesa Sprintera zaprezentowana w 2006 roku mocno urosła. Za pomocą platformy internetowej można było samochód skonfigurować prawie pod każde zadanie transportowe. Udoskonalono w tym czasie układ hamulcowy Adaptive ESP z uwzględnieniem całego spektrum wersji tonażowych. Nowe funkcje obejmowały także bliźniacze koła na tylnej osi dla wariantu 4,6 tony, bi-ksenonowe reflektory ze statycznymi światłami doświetlającymi zakręty, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system PARKTRONIC i wiele innych. Mercedes Sprinter jako jedyny model w swojej klasie w roku 2006 zostaje wyposażony w wysokoprężną jednostkę napędową OM 642 ( trzylitrowy silnik V6 o mocy 184 KM).
W 2013 roku w ramach liftingu ponownie skupiono się na bezpieczeństwie i ekologii. Mercedes Sprinter spełnia normę emisji spalin Euro 6. Silnik został wyposażony w układ selektywnej redukcji SCR. Do zainstalowanych innowacji na pokładzie Sprintera należy pakiet wydajności z pompą wspomagania układu kierowniczego ECO, funkcją Start / Stop ECO i długim przełożeniem przekładni głównej napędzanej tylnej osi. Oprócz przedłużonej gwarancji mobilności i 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC PLUS klienci zyskali jeszcze więcej opcji wyposażenia do wyboru.
Za bezpieczeństwo na pokładzie Sprintera II generacji odpowiadają takie systemy jak asystent bocznego wiatru, Adaptacyjny asystent świateł drogowych, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola widzenia lusterek zewnętrznych i asystent zapobiegania kolizjom.
Rok 2018 to debiut III generacji modelu. Mercedes Sprinter jawi się jako samochód gotowy na wyzwania przyszłości wyposażony w rozbudowaną współpracę z Internetem wyposażony w system MBUX oraz w usługę Mercedes PRO Connect. Usługa ta umożliwia zarządzanie zamówieniami online, a informacje o samochodzie, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, są dostępne praktycznie w czasie rzeczywistym.
Począwszy od 2018 r. wybór rodzaju napędu jest większy dzięki dostępnemu po raz pierwszy napędowi na przednie koła i opracowanym dla niego dwóm przekładniom, a także 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów z konwerterem..
W 2019 roku zostaje zaprezentowany E sprinter z napędem na przednie koła o mocy 85 kW i momencie obrotowym 295 Nm. Dostępne są też dwa warianty pojemności akumulatorów; przy użytecznej pojemności akumulatora wynoszącej 47 kWh zasięg wynosi 168 kilometrów, a maksymalna ładowność 891 kilogramów.
Aktualna generacja Mercedesa Sprintera wyznacza standardy w klasie wprowadzając innowacje w systemach napędowych i stosując rozbudowane multimedia korzystające z internetu.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA