[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Kolejne specjalistyczne podwozia Volvo FMX z BAS Mining – tym razem dla odbiorcy francuskiego

Holenderskie przedsiębiorstwo BAS Mining Trucks, modyfikujące podwozia ciężarówek Volvo z serii FMX i FH, dostarczyło kolejne tak przerobione auta. Tym razem kontrakt opiewał na siedem egzemplarzy, a odbiorcą była francuska Groupe ECT.

Najpierw klient przejął pierwsze cztery z serii siedmiu sztuk. Następnie przez kolejne tygodnie co tydzień była dostarczana kolejna nowa sztuka.

REKLAMA

POJAZDY

Ciężarówki te są optymalnie zaprojektowane pod kątem tego projektu. Noszą oznaczenie BAS Mining 10x4 i zostały zbudowane w oparciu o 4-osiowe, wzmocnione Volvo FMX w układzie napędowym 8x4, z krótką, dzienną kabiną, w którym dokonano szeregu zmian, w pierwszym rzędzie w podwoziu. W efekcie powstały odmiany 5-osiowe, z osiami przednimi zaopatrzonymi w dodatkowe wzmacniające resory oraz opony o rozmiarze 375/90R22,5, aby poradzić sobie z naciskiem na oś wynoszącym 12 ton i zapewnić wymagany prześwit. Tylne osie dostały zaś pojedyncze balonowe opony o rozmiarze 650/65R25. Dodatkowo trzecia oś, pchana, nienapędowa – pierwsza z trzech tylnego tridemu, otrzymała funkcję podnoszenia, wykorzystywaną w trakcie jazdy bez ładunku. Samochody mają też tylko 3,50 metra wysokości. W nagłych wypadkach pozwala im to na zatrzymanie się bardzo blisko ścian tunelu, aby mogły przejechać pojazdy ratownicze. Ponieważ jednocześnie ważne jest osiągnięcie niskiej emisji spalin, szczególnie w trakcie pracy pod ziemią, w roli źródła napędu występuje silnik Euro 6. Poza tym, aby spełnić francuskie przepisy górnicze i CE, wyposażenie stanowią konstrukcja zabezpieczająca przed skutkami wywrócenia (ROPS) oraz konstrukcja zabezpieczająca przed spadającymi przedmiotami (FOPS). Skrzynia ładunkowa w formie wywrotki z funkcją rozładunku poprzez wypychanie wyróżnia się objętością 28 m³. Wartość ładowności określono na 50000 kg. Rozładunek poprzez wypychanie – czyli realizowany w poziomie – w tym przypadku okazuje się konieczny, gdyż w podziemnych korytarzach wyrobisk nie istnieje możliwość podniesienia skrzyni.
Tak skompletowane ciężarówki są wykorzystane do transportu odpadów do podziemnej kopalni w pobliżu Paryża.
SZKOLENIA I SERWIS
Pracownik firmy BAS Mining Trucks był na miejscu, aby przeszkolić kierowców w zakresie bezpiecznego i zrównoważonego prowadzenia pojazdów o ładowności 50 ton. Naprawy i konserwacja będą przeprowadzane przez same ECT we współpracy z Volvo Trucks France i BAS Mining Trucks.
GROUPE ECT
Strategia firmy ECT polega na wzroście obrotów w gospodarce o obiegu zamkniętym. Aby to zrobić, ponownie wykorzystuje się ziemię z regionu Ile-de-France, w celu zaangażowania lokalnych społeczności w projekty zrównoważonego rozwoju. W tej chwili w Île-de-France ECT działa w 15 lokalizacjach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij