[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Kolejny kontrakt armii amerykańskiej na pojazdy marki Oshkosh

Dział zbrojeniowy amerykańskiej korporacji Oshkosh Corporation – Oshkosh Defense otrzymał zamówienie ze strony amerykańskiego dowództwa na kolejne egzemplarze przyczep wchodzących w skład spaletyzowanego systemu załadunku – Palletized Load System Trailers.

Kontrakt zawarty z amerykańskimi siłami zbrojnymi, oficjalnie ogłoszony w poniedziałek 17 czerwca, jest wyceniany na ponad 21,7 mln USD i przewiduje produkcję systemów logistycznych – kołowych systemów wsparcia logistycznego, opartych na ciężarówkach, zwanych Palletized Load System (PLS).

Palletized Load System (PLS) A1 to 5-osiowa, taktyczna ciężarówka z napędem na wszystkie 10 kół, z przyczepą towarzyszącą (M1076A1), każda z demontowalnymi prowadnicami do obsługi systemu załadunkowego. Zarówno ciężarówka, jak i przyczepa są w stanie przewieźć ładunek o masie do 36 250 funtów, co obejmuje masę płaskiej platformy, na jednym z kilku różnych rodzajów płaskich palet, platform oraz w kontenerach lub specjalnych modułach.
PLSA1 ma silnik o większej pojemności niż A0, niezależne zawieszenie przednie i kabinę typu A/B-kit, wspólne z ciężarówką taktyczną klasy tonażowej ciężkiej HEMTT A4 – Heavy Expanded Mobility Tactical Truck (HEMTT) A4. Dodatkowo, zgodnie z porozumieniem o standaryzacji w ramach Paktu Północnoatlantyckiego (NATO), samochód ten będzie w stanie transportować inne płaskie platformy NATO do ładowności 36 250 funtów. Zamontowano bowiem na nim niezależny hydrauliczny system załadunkowy LHS (Load Handling System). Przy tym ciężarówka PLSA1 ma dwie konfiguracje ukierunkowane na misje: M1074A1 i M1075A1. M1074A1 wyposażono w tzw. żuraw przeładunkowy o zmiennym zasięgu MHC (Material Handling Crane) i przeznaczono do obsługi wysuniętych jednostek artylerii. Natomiast M1075A1 nie ma MHC i w połączeniu z przyczepą M1076A1 służy do obsługi misji transportu liniowego.

REKLAMA

Prace zostaną przeprowadzone w Oshkosh w stanie Wisconsin, z przewidywaną datą zakończenia w dniu 30 kwietnia 2021 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij