[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Koncepcyjne novum Kamaza – ucyfrowiony i zautomatyzowany typ 54907 CONTINENT

KAMAZ-54907 o nazwie CONTINENT jest prototypem z premierowej rodziny K6, stanowiącym kolejny etap w rozwoju najnowszej generacji wyrobów rosyjskiego potentata samochodowego.

Realizacja projektu „Cab 2020” uległa materializacji w energooszczędnym hybrydowym szosowym ciągniku siodłowym. Silnik elektryczny tej wersji pozwoli na autonomiczny ruch w trybie w pełni elektrycznym, czyli bezemisyjnym, podczas poruszania się na zamkniętych obszarach, oraz jest wykorzystywany w trakcie ruszania, pokonywania podjazdów i zatrzymywania się. Ciężarówka ma również silnik wysokoprężny – 6-cylindrowy, rzędowy P6 (R6) o zredukowanym zużyciu paliwa. W rezultacie pojazd spala przeciętnie mniej niż 25 litrów na 100 km.

REKLAMA

Z założenia Kamaz CONTINENT powstał też jako wariant dla tylko jednego kierowcy. W kabinie wprowadzono bowiem wyłącznie jedno miejsce, co zwalnia ogromną przestrzeń do wygodnego życia na pokładzie. Wewnątrz znajdują się m.in. lodówka, kuchenka mikrofalowa i garnek (zintegrowany ze wspólnym wnętrzem), umywalka, lustro, sejf z zamkiem szyfrowym, miejsce do zwiększonego komfortu. Szczególną uwagę zwraca się także na elektroniczną kompletację – zelektronizowanie kabiny i generalnie całego auta. Tablica rozdzielcza ma postać ekranu ciekłokrystalicznego, wyświetlającego wszelkie niezbędne informacje. Uzupełnienie stanowi ekran dotykowy o przekątnej 15,5 cala - jest to pokładowy system samochodowy, realizujący różne funkcje i służący do przekazu wielu danych. Zapewnia on: nawigację, surfowanie po internecie, oglądanie filmów, słuchanie dźwięku/audio, wskazywanie czasu – zegary oraz pokazywanie prognoz pogody, wskaźnika rezerwy mocy, wskaźnika pozostałego poziomu paliwa bądź czasu następnego przeglądu technicznego itp. Poza tym nowy samochód nie ma lusterek – zastępują je kamery, przekazujące obraz na ekrany umieszczone wewnątrz kabiny. Zamontowano jeszcze dwie kamery skierowane na kierowcę, aby przeanalizować jego stan. Wbudowany inteligentny system oceni m.in. pozycję jego głowy, częstotliwość mrugania, skupienie wzroku i szereg innych wskaźników, których suma wskazuje, jak realnie świeżo czuje się prowadzący. Przy stwierdzeniu alarmujących objawów układ zasygnalizuje zatem, że przykładowo nadszedł czas, aby osoba siedząca za kierownicą zrobiła sobie przerwę - odpoczęła. Przy tym KAMAZ-54907 otrzymał system autonomizacji – automatyzacji jazdy na poziomie trzecim. Powyższe oznacza, że sam pojazd może jechać prosto, niezależnie zmieniać pasy z jednego na drugi, parkować czy podążać w zintegrowanym konwoju.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA