REKLAMA

Konsorcjum BioLNG EuroNet mocno przystępuje do działania Cz.1

7 grudnia 2018 roku konsorcjum o nazwie BioLNG EuroNet ogłosiło swoje zobowiązanie do dalszej ekspansji LNG (skroplonego gazu ziemnego) jako paliwa drogowego w Europie z nową infrastrukturą, która powinna zapewnić długofalowy sukces i masową skalę przyjęcia.

Producent
Fot. Producent

Konsorcjum, w skład którego wchodzą Shell, Disa, Scania, Osomo i IVECO, przeprowadzi oddzielne działania, obejmujące wprowadzenie na drogi 2000 dodatkowych ciężarówek zasilanych LNG, uruchomienie 39 stacji paliwowych LNG oraz budowę zakładu produkcyjnego BioLNG w Holandii.
Stacje detaliczne LNG będą częścią paneuropejskiej sieci i powstaną w Belgii, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce i Hiszpanii. Stacje te będą rozmieszczone średnio w odległości co 400 km wzdłuż głównych korytarzy sieci drogowej z Hiszpanii do Polski Wschodniej. LNG staje się bowiem coraz bardziej przystępnym cenowo paliwem dla ciężarówek, co czyni go ważnym źródłem energii w miarę rozwoju sektora transportu. Dlatego m.in. Shell zobowiązuje się oferować swoim klientom energię zawierającą mniejszą ilość węgla (lower carbon energy), a nowe stacje detaliczne LNG stanowią istotny element tej układanki. Natomiast zlokalizowane w Holandii zakłady bioLNG będą produkować 3000 MT/rok BioLNG i w tym celu wykorzystają biometan wytwarzany z odpadów. Pozyskiwane w ten sposób BioLNG będzie sprzedane użytkownikom końcowym za pośrednictwem sieci stacji LNG.

Generalnie program ten obejmuje stacje paliw, produkcję biopaliw i subsydia, które są niezbędnie konieczne do zachęcenia klientów do inwestowania w ciężarówki, pomimo dodatkowych kosztów początkowych. Mianowicie podczas gdy LNG obniża emisję CO2 o około 20%, to dzisiaj coraz szerzej dostępny biogaz redukuje tę emisję o ponad 90%. Co więcej, BioLNG w stale rosnącym stopniu może zostać połączony z naturalnym LNG, ponieważ produkcja biogazu wykazuje stałą tendencję wzrostową.

REKLAMA

BioLNG EuroNet ma zatem aspiracje do dalszego rozszerzania stosowania LNG jako paliwa do transportu drogowego w całej Europie, nawet w przyszłości.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA