[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Kopalniana wywrotka Volvo FH16 12x6

Dwa holenderskie podmioty razem zrobiły mega ponadgabarytową wywrotkę kopalnianą opartą na wieloosiowym Volvo FH16.

Fot. Producent

We współpracy z BAS Mining Trucks, Terberg Techniek zmodyfikował bowiem bazowe Volvo FH16 Euro 6 z najmocniejszym dostępnym silnikiem D16, w nastawie o mocy maksymalnej 559 kW/750 KM i maksymalnym momencie obrotowym aż 3550 Nm. W wyniku tej przeróbki, polegającej m.in. na zamianie i dodaniu osi oraz wydłużeniu i wzmocnieniu ramy podwozia, powstał wariant 6-osiowy, w konfiguracji 12x6. Ta ciężarówka jest przeznaczona do prac ziemnych, prac w kopalniach odkrywkowych oraz do przemieszczania ciężkich ładunków na większą odległość. Bazowo podawane są tu dystanse od 20 do 80 km. Z przodu zastosowano osie 12-tonowe, z tyłu aż 20-tonowe, co dla układu nacisków maksymalnych na poszczególne z osi 2x12000 kg + 4x20000 kg oznacza dopuszczalną masę całkowitą tego samochodu na poziomie aż 104000 kg. Przy tym cztery tylne osie są zawieszone hydraulicznie z funkcją wypoziomowania podwozia. Takie poziomowanie hydrauliczne przed przechyleniem powoduje, że auto można bezpiecznie wyładowywać – tzn. po pełnym wypoziomowaniu podniesienie zabudowy typu wywrotka może się odbywać całkowicie bezpiecznie. Do tego system wskaźników obciążenia osi dostarcza kierowcy oraz obsługującemu ładowarkę, koparkę czy inne urządzenie załadowcze informacje o ilości materiału, który ma być przewożony. Poza tym oś ostatnia – wleczona, zaopatrzona w bliźniacze ogumienie, może być podnoszona w celu chwilowej poprawy trakcji bądź podczas jazdy bez ładunku. Ponadto z czterech osi tylnych ta ostatnia jest nienapędzana, podczas gdy trzy pierwsze tworzą napędowy tridem. Niemniej wszystkie te tylne osie są to fińskie osie SISU – zarówno ostatnia wleczona, jak i napędowy tridem także z bliźniaczym ogumieniem - o nośności po 20000 kg,. Co więcej, napędzane osie 20-tonowe sprawdzają się bardzo dobrze w konfiguracji 10x6, nawet przy podniesieniu tylnej osi wleczonej i jeździe ze znacznym obciążeniem. W dodatku dwie z tylnych czterech osi – trzecia i szósta są sterowane hydraulicznie – trzecia zgodnie z kierunkiem skrętu kół dwóch kierowanych osi przednich, szósta przeciwbieżnie, dla poprawy manewrowości – redukcji promienia skrętu. Przy czym na osiach pierwszej i drugiej założono pojedyncze opony o rozmiarze 375/90 R22.5, ma osiach trzeciej, czwartej, piątej i szóstej – jak wspomniano – bliźniacze opony o rozmiarze 325/95 R24. Pojazd ten cechują również: długa kabina z dachem o normalnej wysokości, automatyczna skrzynia przekładniowa, zwalniacz – retarder, rozstaw osi 5800 mm, hamulce bębnowe oraz układ centralnego smarowania.

REKLAMA

Na tak skompletowanym podwoziu belgijskie przedsiębiorstwo AJK zrobiło tzw. ciężką – wzmocnioną tylnozsypową wywrotkę kopalnianą. Wywrotkę tę wyróżniają: długość ładowania 8200 mm, szerokość ładowania 2800 mm oraz wysokość ładowania 1880 mm. Pojemność tej skrzyni równa się bazowo 37,5 m³ i 44,7 m³ po ewentualnym podwyższeniu burt. Wraz z tą zabudową masa własna kopalnianego FH16 12x6 wynosi 29000 kg i tym samym – przy określonej na 104000 kg jego dopuszczalnej masie całkowitej – oznacza ładowność na poziomie aż 75000 kg. Innymi słowy to Volvo FH16 podczas każdego kursu jest w stanie przewozić do 75 ton ładunku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij