REKLAMA

Kraz dla rolnictwa

U nas typowe ciężarówki w sektorze rolnym do bezpośredniej obsługi pół – odbioru plonów bezpośrednio na polu lub tuż przy nim – są praktycznie nieznane czy de facto stanowią niszę.

Producent

Niemniej w krajach, gdzie rolnictwo należy do nowoczesnych działów gospodarki, a nie sektorów utrzymywanych wyłącznie ze względów społeczno-politycznych, sytuacja prezentuje się zgoła odmiennie. Zamiast małych gospodarstw, po części żyjących dla siebie i realnie tkwiących w autarkii wspomaganej dopłatami ze strony rządzących, by uzyskać głosy wiejskiego elektoratu, przeważnie królują duże – wielohektarowe, nowoczesne gospodarstwa, wysoko wydajne, tworzące rzeczywiście odczuwalną wartość dodaną i o relatywnie niskich jednostkowych kosztach wytworzenia. I taka sytuacja dotyczy zarówno Niemiec bądź Holandii, jak i Czech, Słowacji czy nawet Ukrainy, choć w przypadku tej ostatniej nowoczesność i wydajność zaliczają się do częściowo problematycznych i dyskusyjnych.

O 2- i wieloosiowych ciężarówkach Tatra do obsługi sektora rolnego na naszych łamach pisaliśmy wielokrotnie. Teraz natomiast przybliżymy adresowaną do tego segmentu najnowszą propozycję ukraińskiego Kraza. Jest nią model oznaczony jako KrAZ-6511С4-500 6x4.

REKLAMA

Wywrotka do przewozu ziarna i innych ładunków sypkich KRAZ-6511C4-500 wykorzystuje 3-osiowe, uterenowione podwozie w układzie napędowym 6x4. Napędza ją chiński silnik wysokoprężny WP Euro-5 o mocy maksymalnej 375 koni mechanicznych, współpracujący z mechaniczną, 9-biegową skrzynią przekładniową. Kabina jest wagonowa, o średniej długości, z częścią wypoczynkową. Ładowność pojazdu określono na 20000 kg, z kolei pojemność skrzyni na 35 m3. Ze względu na rodzaj przewidzianych do wykonania prac możliwe są rozładunek boczny – na prawą bądź lewą strony, oraz rozładunek do tyłu. Ściany – moduły tylny i boczne składają się z dwóch partii: dolnej, która otwiera się od dołu do góry (do rozładunku ziarna), oraz górnej. Górna może być nieruchoma do załadunku/rozładunku ziarna albo może być otwierana razem z partią dolną do załadunku paletami standardu euro. Wywrotka ma też pneumatyczne, elektryczne i hydrauliczne sworznie blokujące oraz plandekę osłaniającą skrzynię od góry. Do tego da się utworzyć zestaw drogowy poprzez podłączenie 3-osiowej przyczepy samowyładowczej, ze skrzynią wywrotczą tego samego rodzaju, z tymi samymi funkcjami wywrotu i obsługi oraz o tych samych wymiarach, co w przypadku auta. Tak sformowany zestaw poza drogami publicznymi może więc zabrać nawet 40000 kg ładunku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA