[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Kraz – nowy etap w przygotowaniach do wprowadzenia normy środowiskowej Euro 6

AvtoKrAZ zgłosił już serię testów certyfikacyjnych tradycyjnych samochodów seryjnych z układem z kabiną klasyczną: wariant z napędem na trzy osie KrAZ-6322-06 i dwuosiowy też z napędem na wszystkie koła – typ KrAZ-5233ВЕ-600. Są one dostępne z dwoma typami silników wysokoprężnych Euro 6 produkowanych przez chińską firmę Weichai Power – WP10 o mocy 375 KM oraz WP7 o mocy 300 KM.

AvtoKrAZ zgłosił już serię testów certyfikacyjnych tradycyjnych samochodów seryjnych z układem z kabiną klasyczną: wariant z napędem na trzy osie KrAZ-6322-06 i dwuosiowy też z napędem na wszystkie koła – typ KrAZ-5233ВЕ-600. Są one dostępne z dwoma typami silników wysokoprężnych Euro 6 produkowanych przez chińską firmę Weichai Power – WP10 o mocy 375 KM oraz WP7 o mocy 300 KM.

Obecnie trwają próby wstępne i certyfikacyjne podwozia 4-osiowego KrAZ-7133B4-600 w formule układu napędowego 8x4 z silnikiem WP10 (Euro-6). W celu certyfikacji tego modelu odbywają się teraz testy dla spełnienia wymagań regulaminów EKG ONZ. Następne kroki w procedurze certyfikacji to zatwierdzenie opracowanej TU z Przedsiębiorstwem Państwowym „Państwowy Projekt Badań i Rozwoju Samochodów” oraz Główne Centrum Usług Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Ukrainy i identyfikacja w jednym z urzędowych laboratoriów, zgodnie z decyzją Urzędu Certyfikacji.

REKLAMA

4-osiowe podwozie KrAZ-7133B4-600 w układzie napędowym 8x4 z kabiną nad silnikiem przeznaczono do instalacji zabudów specjalizowanych i specjalistycznych, różnego rodzaju urządzeń technologicznych oraz może się poruszać po wszystkich rodzajów dróg. Projektanci tego podwozia dopracowali także hamulce drogowe dla maksymalnego dopuszczalnego obciążenia osi, co zapewnia zgodność z przepisami technicznymi dotyczącymi przewozu pojazdami drogowymi po drogach publicznych bez specjalnego zezwolenia.
Specyfikacja nowego wariantu obejmuje silnik Euro 6 o mocy 375 KM, połączony z jednotarczowym, suchym sprzęgłem i mechaniczną skrzynią biegów. Układ hamulcowy jest pneumatyczny, dwuobwodowy, z systemem ABS. Kabina ma miejsce do wypoczynku, niski dach i klimatyzację oraz ogólnie na ukraińskie warunki zapewnia dość wysoki poziom komfortu. Kraz zwraca m.in. uwagę na zastosowanie w miarę nowoczesnej tablicy rozdzielczej, układu kierowniczego ze zintegrowanym wspomaganiem hydraulicznym, regulowanej kolumny kierownicy i elektrycznych podnośników szyb.

Warto tu przypomnieć, że norma ekologiczna Euro 6 w UE obowiązuje od 2013 roku. Na Ukrainie Rada Najwyższa początkowo odroczyła wprowadzenie standardu bezpieczeństwa środowiskowego do 1 stycznia 2016 roku, a już 6 czerwca Parlament postanowił odroczyć tę implementację aż do 2025 roku. Niestety, interesy krajowych wytwórców samochodów, w tym AvtoKrAZ, którzy zainwestowali znaczne środki i wysiłki, aby dziś ich wyroby odpowiadały nowym standardom bezpieczeństwa ekologicznego, nie zostały wzięte pod uwagę. Jedyny producent ciężkiego sprzętu na Ukrainie – KrAZ – po raz kolejny udowadnia, że jego auta są bezpieczne i spełniają wymogi nowej normy środowiskowej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij