REKLAMA

Krone: od marca nowa tylna osłona przeciwnajazdowa – znacznie lepsza ochrona dzięki zupełnie nowej konstrukcji

Od marca Krone będzie sukcesywnie wyposażać swoje pojazdy w nowo zaprojektowaną tylną osłonę przeciwnajazdową, znacznie zwiększającą bezpieczeństwo bierne w ruchu. Wprowadzenie nowej tylnej osłony przeciwnajazdowej opiera się na nowelizacji dyrektywy UE UN / ECE-R 58 ĘS 03, która wejdzie w życie od 1 września 2021 roku i będzie obowiązkowa do spełnienia przez wszystkich producentów pojazdów użytkowych w całej Europie.

Krone Producent

Badanie podstawowe dotyczące wypadków GIDAS (German In-Depth Accident Study), według którego 60 procent wszystkich zderzeń tylnych "samochodów na ciężarówkach/naczepach" kończy się śmiercią. Aby sprostać nowym wymaganiom, Krone opracowało więc premierową generację tylnych osłon przeciwnajazdowych. Głównym celem rozwoju było zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków nawet o 78 procent i poważnych obrażeń nawet o 49 procent w zderzeniach tylnych z autami osobowymi. Nowa dyrektywa UE wymaga nawet dwukrotnego zwiększenia pochłaniania siły, dłuższych ramion dźwigni i redukcji maksymalnej odległości od nawierzchni jezdni z 550 mm do 450 mm. Aby spełnić te wymagania, konstruktorzy Krone nie tylko zastosowali wysokowytrzymałą stal drobnoziarnistą o większej grubości materiału, ale także całkowicie przeprojektowali całą gamę tylnych osłon przeciwnajazdowych. Powstały system modułowy dla serii Profi Liner, Mega Liner, Cool Liner i Dry Liner oraz dla Load Carrier opiera się na połączeniach śrubowych zamiast spawanych - z całą gamą zalet dla operatora floty:

REKLAMA
  • całkowite przeprojektowanie tylnej części, zastosowanie materiałów wyższej jakości oraz zmodyfikowane zawieszenie układu zapewniają znacznie większe bezpieczeństwo w ruchu;
  • nowa konstrukcja jest mocniejsza i trwalsza dzięki wyższej jakości materiału. Ponadto nowa belka przeciwnajazdowa jest ocynkowana, dodatkowo malowana katodowo (KTL), a na koniec malowana proszkowo, dzięki czemu gwarantuje maksymalną ochronę przed korozją;
  • modernizacja opcjonalnych części dodatkowych, takich jak płozy chroniące belkę przeciwnajazdową, znaki ostrzegawcze ECE i znaki ostrzegawcze parkowania w nocy, okazuje się być znacznie łatwiejsza;
  • w przypadku uszkodzenia, nową tylną osłonę przeciwnajazdową cechuje większa łatwość naprawy, a dzięki zmniejszonej liczbie podzespołów dostawa części zamiennych staje się logistycznie tańsza, szybsza i bardziej niezawodna.

Niemniej znacznie wyższe bezpieczeństwo i lepsza wytrzymałość mają wpływ na właściwości produktu, których nie można uniknąć. Na przykład masa nowych tylnych osłon przeciwnajazdowych w standardowym zakresie wzrasta średnio o około 22 kg. Ze względu na wymagane przez prawo większe gabaryty, większą masę oraz zastosowanie wyższych gatunków materiału, w zależności od modelu i wyposażenia obowiązuje zatem dodatkowa opłata, zaczynająca się od 200 EUR. Ponadto nowe belki wpływają na właściwości jezdne – ponieważ jest zalecana mniejsza o 100 mm odległość od podłoża, tylna osłona przeciwnajazdowa bywa narażona na zwiększone ryzyko kontaktu z tym podłożem, co może mieć negatywny wpływ na przykład na ruch promowy. Dlatego Krone oferuje opcjonalne płozy na belce osłony przeciwnajazdowej, aby chronić naczepę. W przypadku pierwszych wariantów modelowych novum w bezpieczeństwie jest dostępne od marca, pół roku przed wymaganym prawnie terminem. Dzięki wczesnemu przejściu na nową generację tylnych osłon przeciwnajazdowych z systemu modułowego, Krone może już teraz zapewniać swoim klientom lepszą ochronę przed wypadkami.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA