REKLAMA

Krone przedstawia nową wydłużoną naczepę podkontenerową mogącą zabrać dwa nadwozia wymienne

Krone wprowadza na rynek nową naczepę podkontenerową Swap Liner do dwóch nadwozi wymiennych, każde o długości 7,45 m

Krone Producent

Krone toruje drogę swoim nowym Swap Liner, pokazując, jak wydłużony zestaw naczepowy typu 1 (przedłużona naczepa – HGV – extended semitrailer) może z łatwością przewozić dwa nadwozia wymienne o długości 7,45 m każde. Powyższe wynika z faktu, że znowelizowane w ubiegłym roku przepisy ruchu drogowego dla zestawu takiego rodzaju podniosły maksymalną dopuszczalną długość całkowitą z 17,80 m do 17,88 m. Kierując się tą zmianą, Krone opracowało nowy Swap Liner - specjalnie do transportu dwóch nadwozi wymiennych o długości 7,45 m każde. W porównaniu ze standardowym zestawem z ciężarówką i przyczepą ta kombinacja naczepowa pozwala zaoszczędzić około 1,5 litra paliwa na 100 km. Podwozie wyposażono w opatentowaną hybrydową szyjkę ramy o wysokości szyjki 85 mm, co pozwala operatorom na stosowanie na osi napędowej ciągnika ekonomicznych i trwałych opon 315/80 R 22,5. Jednocześnie gwarantuje precyzyjne dotrzymanie maksymalnej wysokości całkowitej 4000 mm przy nadwoziach wymiennych o wysokości w narożniku 2750 mm. Hybrydowa szyjka ramy służy jako prowadnica podczas łączenia nadwozi wymiennych. Specjalne prowadnice z tyłu pojazdu zapewniają precyzyjne zamocowanie i wyrównanie nadwozi. Składane ograniczniki służą do zabezpieczenia precyzyjnej zamiany, gdy przednie nadwozie wymienne jest umieszczone równo z tyłem rampy. Innowacyjne rozwiązanie w sferze stabilności – High Speed Stability – przy dużych prędkościach cechują praktyczność i przyjazność dla kierowcy. Zwiększono też wirtualny rozstaw osi (virtual wheelbase), w ten sposób zapewniając lepszą obsługę. Co więcej, dodatkowy system znacznie ułatwia mostkowanie nadwozi wymiennych: podczas włączania biegu wstecznego pojazdu nieobciążonego miechy pierwszej osi są odpowietrzane, a druga oś zostaje podniesiona. To znacznie zmniejsza wychylenie naczepy z tyłu. Na życzenie dostępna jest również kamera cofania do Swap Liner. Swap Liner otrzymało też funkcje bezpieczeństwa, takie jak migające boczne światła pozycyjne. Ponadto premierowy Swap Liner jest dostępny w wersji dwuosiowej. Do tego ten typ standardowo wyposaża się w oś samosterującą.

REKLAMA

W rezultacie dzięki Swap Liner Krone proponuje teraz inteligentną alternatywę dla samochodu ciężarowego z przyczepą do transportu dwóch nadwozi wymiennych, przy zachowaniu dopuszczalnej masy całkowitej zestawu na poziomie 40 ton. Ten nowy pojazd zwiększa wachlarz możliwości wykorzystania w transporcie kombinowanym

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA