Krone technologie

Jeśli chcesz zasilać elektrycznie 40-tonowy zestaw z ciężarówką - dlaczego nie umieścić akumulatora w naczepie zamiast w ciągniku? Ten pomysł dał początek eTrailerowi, opracowanemu wspólnie przez start-up Trailer Dynamics z Akwizgranu i Krone: potężną oś elektryczną, która działa niezależnie od ciągnika.

Krone Producent

Jeśli naprawdę chcesz jeździć bez emisji spalin w transporcie ciężkich ładunków, ciągnik siodłowy jest w stanie przewieźć akumulator tylko w bardzo ograniczonym zakresie pod względem jego ładowności i objętości. Ale naczepa ma wszystko: może przewozić i przechowywać akumulator bez przekraczania dopuszczalnych nacisków na oś”. W połączeniu z pojazdem z silnikiem Diesla powstaje elektryczna hybryda typu plug-in. Oś zelektryfikowana zastępuje jedną z konwencjonalnych osi w naczepie. Za pomocą sensorycznego sworznia można śledzić elektryczny układ napędowy niezawodnie i w czasie rzeczywistym, nawet bez sygnałów sterujących z ciągnika. System można łączyć ze wszystkimi popularnymi ciągnikami. Są one wspierane przez dodatkową moc eAxle w napędzie i mogą być również zwymiarowane na mniejsze - w ten sposób redukując zarówno koszty operacyjne, jak i całkowity koszt posiadania. Połączenie eTrailer i pojazdu z silnikiem diesla tworzy elektryczną hybrydę typu plug-in. W ten sposób ciężarówki z silnikiem Diesla stają się mniej emisyjne, a eTrailer umożliwia elektrycznym ciągnikom osiągnięcie zauważalnego zwiększenia zasięgu. Technicznie eTrailer da się porównać do do e-roweru: ciągnik i eTrailer są wzajemnie wymienne i komunikują się ze sobą, ale niewiele - tak jak w przypadku rowerzysty i jego e-roweru. Rowerzysta operuje pedałami i hamulcami, ale niewiele więcej potrzeba, aby ruszyć do przodu. W ten sam sposób eTrailer musi w pewnym stopniu niezależnie przewidywać, co robi kierowca w ciągniku: Kiedy jedzie w zakręt lub stoi na światłach, naczepa nie może samodzielnie dawać ciągu. eTrailer, podobnie jak e-rower, zmniejsza opór podczas jazdy i ułatwia ciągnikowi pokonanie go. Naczepa i tak odpowiada za do 70 procent oporu jazdy - więc system sterowania jest dokładnie we właściwym miejscu.

Rozbieżność między celami emisji a wydajnością. Kluczowe pytanie – w jaki sposób pojazdy użytkowe mogą stać się bardziej wydajne. Występuje tu rozbieżność między celami emisji NOx a wydajnością silników wysokoprężnych: Im czystszy jest pojazd, tym trudniej osiągnąć maksymalną wydajność. Ponadto ważną rolę odgrywają oczywiście potrzeby firm transportowych. Chcą przewieźć jak najwięcej objętości i ładunku z punktu A do punktu B. Biorąc pod uwagę poprzednie specyfikacje dotyczące długości, szerokości i wysokości pojazdów, Krone zasugerowało zatem, aby ustawodawca przewidział więcej miejsca, na przykład w celu poprawy aerodynamiki. Ponieważ klient w naturalny sposób chce przestrzeni ładunkowej o maksymalnej ładowności i możliwie największej pojemności użytkowej. Większa ładowność byłaby również pożądana, gdyż akumulatory zwiększają masę. Oczywiście nie było wtedy rozwiązań w tych kierunkach.

We współpracy z Krone start-up Trailer Dynamics opracowuje oś elektryczną, która działa niezależnie od ciągnika. To koncepcja, która ma przyczynić się do dekarbonizacji branży i być może nieco wyprzedza nasze czasy – nie było jeszcze niezbędnych wskazówek, które pozwoliłyby na takie przywiązanie.

Wizja naczepy z napędem elektrycznym W 2018 roku mały zespół wskoczył na głęboką wodę i z pomocą inwestora Michaela Nimtscha założył Trailer Dynamics. Wizja: opracowanie naczepy z napędem elektrycznym mogącej przyczynić się do dekarbonizacji gospodarki i zrównoważonej, przyjaznej dla środowiska logistyki dla dalekobieżnych ciężarówek. Wówczas wielu dużych producentów pojazdów nie potraktowało tej inicjatywy poważnie lub nie uznawało tego pomysłu za praktyczny. Jednak w 2020 roku start-up ponownie skontaktował się z Krone. Chociaż Trailer Dynamics negocjowało w tym czasie również z innym potencjalnym partnerem, wybór padł naturalnie na Krone, gdyż nie można poradzić sobie z takim projektem samymi pieniędzmi. Potrzebny są też entuzjazm, wsparcie techniczne, doświadczenie, linia produkcyjna i wspólna wizja: dzięki Krone start-up był w stanie postawić za tym duży krok. Obaj partnerzy uzupełniają się nawzajem swoimi mocnymi stronami. Krone wie, jak budować naczepy, zna rynek, wszystkie wytyczne techniczne i ma doświadczenie w komunikacji. A Trailer Dynamics dodaje swoje pomysłowe pomysły.

Uczenie się od każdego „nie” Z każdym „nie” w podejściu, Zespół Trailer Dynamics musiał przetrawić, nauczył się czegoś nowego. Kiedy ktoś mówi, że coś nie działa lub nie ma sensu, kwestionujesz siebie i swój produkt i rozwijasz się dalej. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy w Krone powstał wreszcie pierwszy działający prototyp. Oznacza to także, że start-up był w stanie udowodnić nie tylko technicznie, że jego urządzenie działa, ale także, że jest to rozwiązanie ekonomiczne. Wielu innych graczy w branży jest teraz bardzo zainteresowanych. Opracowując eTrailer, zawsze stawiano czoła prawdziwym wyzwaniom. Zasadniczo musiano wszystko wymyślać na nowo i często być pionierem,

Za pomocą cyfrowego bliźniaka przetestowano, jak powinien być zaprojektowany napęd, jak duży powinien być akumulator i jak mocna powinna być moc napędowa osi. Wiele nauczono się od tego cyfrowego modelu. W chwili obecnej istnieją pojazdy do testów terenowych, a w sumie około 20 pojazdów czeka na walidację techniczną. Aby rozwiązać problem niewystarczającego zasięgu i długich czasów ładowania, Trailer Dynamics myśli o koncepcji, w której akumulatory można łatwo wymienić na drodze. Możliwość radzenia sobie z tymi wszystkimi problemami i pomagania w kształtowaniu ochrony klimatu to przywilej. Mowa nie tylko o zmianach klimatycznych i problemach.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA