REKLAMA

Krótkie 5-osiowe Volvo FM o dużej ładowności dla Millenaar & van Schaik Transport

W tym roku Millenaar&van Schaik Transport wprowadza do użytku krótką, 5-osiową ciężarówkę Volvo FM do prac związanych z kładzeniem asfaltu. Ponieważ ciężarówka ta jest kompaktowa, wywrotka może pozostać w dopuszczalnych wymiarach i z kompletnym ładunkiem asfaltu nadal ciągnąć przyczepę. Co więcej, pomimo niewielkich rozmiarów samochód cechuje duża maksymalna ładowność, równa 29 ton. Koncepcja ta została opracowana w ścisłej współpracy z Millenaar&van Schaik Transport, Terberg Techniek, Vossebelt Kippers i Volvo Trucks Nederland.

Krótkie 5-osiowe Volvo FM Producent

Krótkie, 5-osiowe FM jest wykorzystywane przez firmę Millenaar&van Schaik Transport do prac związanych z przewozem asfaltu przy budowie dróg. Pojazd ten należy już do premierowej generacji FM, której seryjna produkcja rozpoczęła się wiosną tego roku. Dzięki niewielkiej długości, określonej na 8 metrów, wywrotka ta zachowuje wymiary zgodne z prawem, nawet gdy są do niej podłączone przyczepa lub naczepa niskopodwoziowa, służące do przewozu różnych maszyn do budowy dróg. Ponadto ładowność pozostaje wysoka, gdyż zamiast 4-osiowego można zastosować wariant 5-osiowy. „W naszych zestawach przyczepowych zwykle używamy 4-osiowych wywrotek. Do tej pory był to właściwie jedyny sposób, aby pozostać w ustawowo dozwolonej długości 18,75 metra. Gdy tylko przyczepa jest rozładowana, do dostawy asfaltu używamy 4-osiowych ciężarówek. Ponieważ mają one znacznie mniejszą ładowność w porównaniu z bardziej popularnymi pojazdami 5-osiowymi, w rzeczywistości nie są tak wydajne”- wyjaśnia Dick Millenaar, dyrektor Millenaar&van Schaik Transport.

REKLAMA

Większa ładowność, mniej emisji

„Od jakiegoś czasu szukaliśmy bardziej wydajnego rozwiązania. Okazało się to możliwe w przypadku krótkiego 5-osiowego pojazdu. Ładowność krótkiej, 5-osiowej wywrotki wynosi 29 ton. To znacznie więcej, niż jesteśmy w stanie przewieźć zwykłymi 4-osiowymi wywrotkami. W jedną trasę możemy wtedy zabrać ze sobą około 7 ton asfaltu więcej. To ogranicza liczbę jazd, co oznacza znacznie mniejszą emisję”- kontynuuje Dick Millenaar.

100% indywidualizacji z pełnym wsparciem Volvo

Podwozie Volvo FM jest dostarczane z fabryki wraz z modyfikacjami, przygotowaniami i dodatkowymi częściami, których Terberg Techniek potrzebuje do konwersji na wyjątkowo krótki model 5-osiowy o dopuszczalnej masie całkowitej 46000 kg, z konfiguracją osi 1 + 4. Terberg Techniek wprowadził tu własny system czterech tylnych osi, co oznacza polepszony rozkład nacisków na te cztery tylne osie, dzięki czemu stosunek obciążenia może być optymalnie rozłożony na osie napędowe i dodatkowe. Pozwala to na regulację stosunku nośności dwóch osi kierowanych do osi napędzanych. W ten sposób napędzane osie zawsze wyróżnia maksymalny nacisk dla optymalnej przyczepności, a ciężar jest lepiej rozłożony na samochód, co sprzyja poprawie kierowania. Dwie osie skrętne można również podnieść, co ogranicza zużycie opon i oszczędza paliwo. Dick Millenaar kontynuuje „Fakt, że do konwersji wykorzystywane są oryginalne części Volvo, a Terberg Techniek jako konwerter jest również wspierany przez Volvo Trucks Netherlands, jest dla nas bardzo cenny. W ten sposób wykluczamy wszelkie ryzyko i mamy produkt wysokiej jakości, który pozostaje produktem wysokiej jakości nawet po konwersji. Jest to praca w 100% wykonywana na zamówienie przy 100% wsparciu organizacji Volvo. To konieczność w naszej ciężkiej pracy”.

Nowe Volvo FM: niskie wejście i przestronna kabina

Jako swoją nową, specjalną ciężarówkę Millenaar&van Schaik Transport wybrał premierowe FM. „Nasi kierowcy często muszą wsiadać i wysiadać z kabiny. Wejście do kabiny nowego Volvo FM jest najniższe na rynku i obejmuje dwa schody. To prawdziwa zaleta w naszej pracy. Ponadto nowa kabina jest przestronna, a pole widzenia doskonałe. Ciężarówka ma też mały zwis przedni, a dzięki optymalnym wymiarom kabiny dziennej w ramach ograniczonej długości całkowitej nadal pozostaje wystarczająco dużo miejsca na nadwozie wywrotki Vossebelt. Umożliwia to także dobre wykorzystanie przedniej osi” - wyjaśnia Dick Millenaar.

5-osiowe FM zostanie dostarczone przez Volvo Group Truck Center Aalsmeer do Millenaar&van Schaik Transport we wrześniu.

Informacje ogólne Millenaar&van Schaik Transport

Po fuzji w 2010 roku Millenaar&van Schaik może się nazywać jednym z największych przewoźników w Holandii w dziedzinie transportu asfaltu. Ciężarówki firmy Oude Meer jeżdżą codziennie na najróżniejsze projekty drogowe w łatwo rozpoznawalnych żółto-czarnych barwach. Niezależnie od tego, czy chodzi o duży, skomplikowany projekt budowy drogi, czy o mniejsze zlecenie, Millenaar&van Schaik wie, czego potrzebują drogowcy i oferuje liczne usługi, aby ich odciążyć. Elastyczność, zrównoważona przedsiębiorczość, jakość, przyjazność dla klienta i cyfryzacja odgrywają ogromne znaczenie dla Millenaar&van Schaik Transport.

5-osiowe Volvo FM 10x4

  • Przednia i wleczona oś tylna są podnoszone
  • Funkcja Air-Dump na przedniej i tylnej osi wleczonej dla tymczasowego odciążenia i dodatkowego obciążenia osi napędzanych dla lepszej przyczepności
  • Układ kierowniczy osi wleczonej można wyłączyć dla rozściełacza
  • 4 lub 5 osi z zawieszeniem pneumatycznym
  • Pełne podwozie Innerliner
  • Zautomatyzowana skrzynia przekładniowa I-Shift z biegami pełzającymi
  • Aktywny Układ Kierowniczy Volvo
  • Fabrycznie 10-tonowa oś przednia
  • DMC 46 ton, DMC ze zwolnieniem do 77,5 tony
  • Długość od przedniego zderzaka do środka tylnego sprzęgu do podłączenia przyczepy za pomocą dyszla – 8 metrów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA