[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Laxå – mały wielki specjalistyczny pomocnik Scanii Cz. 4

Na rynku od dawna istnieje grupa niszowych firm, która proponuje wykonania ciężarówek montowane w bardzo małych seriach – kilku, kilkunastu, rzadziej kilkudziesięciu sztuk, a nierzadko w jednym egzemplarzu. Pojazdy te bowiem powstają w celu zaspokojenia specyficznych wymagań niektórych odbiorców. W związku z tym cechują się przeważnie bardzo nietypową ostateczną kompletacją, specjalnie dobraną – maksymalnie zoptymalizowaną pod kątem potrzeb tego konkretnego nabywcy.

Fot. Producent
  • osie – dodanie lub usunięcie osi napędzanej, nienapędzanej, podporowej, skręcanej lub nieskręcanej, podnoszonej lub niepodnoszonej, wleczonej lub pchanej, z pojedynczym bądź podwójnym ogumieniem;
  • wydłużenie lub skrócenie ramy podwozia;
  • zmiana układu – rozstawu i lokalizacji osi;
  • zmiana rodzaju osi – wprowadzenie osi o większej nośności, w tym od partnerów zewnętrznych;
  • zamiana kabiny na normalnie niedostępną w standardowej kompletacji – przykładowo wprowadzenie kabiny wydłużonej, załogowej w ciężkich ciągnikach siodłowo-balastowych, w tym w terenowych militarnych (8x8 HET), czy terenowych wydaniach pożarniczych;
  • modyfikacje w zawieszeniu – wprowadzenie zawieszenia wzmocnionego, mechanicznego na miejsce pneumatycznego albo odwrotnie;
  • montaż specjalnych skrzyń biegów i przystawek odbioru mocy;
  • montaż specjalnego wyposażenia dodatkowego zamówionego przez danego użytkownika.

W efekcie w przyjętym tu systemie nie ma najmniejszego problemu, by pozamieniać osie, zmienić ich rozstaw i układ, przesunąć, wydłużyć lub skrócić ramę podwozia, zamienić kabinę czy inne ważne podzespoły, jak skrzynia biegów lub przystawka odbioru mocy, zainstalować specyficzne pozycje dodatkowe. Jeśli powyższe – jak zaznaczono – okazuje się tylko technicznie wykonalne i prawnie dozwolone, a nabywca za to zapłaci, dany projekt trafia do realizacji. Jednocześnie zaznacza się wybitnie zindywidualizowane – jednostkowe podejście, gdyż każdy projekt bywa inny i w związku z tym nieraz trzeba go realizować od przysłowiowej czystej kartki.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij